Przejdź do treści

Audi TT RS – małe, zwinne i bardziej rasowe

Audi TT jest z nami od 1998 roku. Małe, zwinne coupe zdobyło serce ogromnej ilości osób. Pomimo mijających lat jego popularność nie maleje, a wręcz przeciwnie – powstają kolejne generacje. Kolejna odsłona TT zaskakuje – pod maską topowej wersji RS pracować będzie 400 koni mechanicznych!

704x396_attrs_161006

Audi TT RS ma być najbardziej rasowym i najszybszym modelem niemieckiego coupe. Wspomniane już 400 koni, będzie pochodzić z nowego, 5-cylindrowego, turbodoładowanego silnika TFSI o pojemności 2,5 l. Ta sama jednostka pracować będzie pod maską nowego Audi RS3 Limousine.

Dzięki tej mocy, niskiej masie i momencie obrotowym na poziomie 480 Nm, nowe Audi TT RS będzie przyśpieszać do „setki” w 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h, jednak na życzenie klienta można zwiększyć ją do 280 km/h. Ciekawym gadżetem jest również sterownik akustyczny, który ma sprawić, że auto będzie brzmiało jeszcze agresywniej.

704x396_attrs_d_161003

W standardzie montowany jest 7-stopniowy automat S-Tronic i napęd quattro. Audi TT RS wyposażone jest także w cztery tryby jazdy: comfort, auto, dynamic i individual. Ten ostatni dedykowany jest dla najbardziej wymagających klientów, którzy chcą zestroić ustawienia skrzyni biegów, charakterystyki silnika, a także układu kierowniczego do indywidualnych potrzeb.

Główna bryła nowego Audi TT RS odwołuje się do poprzednich generacji, jednak teraz samochód wygląda o wiele bardziej agresywnie. W wersji RS znajdziemy wyraźnie zarysowane wloty powietrza, a także spojler na tylnej klapie. Wisienką na torcie jest mocno profilowana wkładka dyfuzora z czterema pionowymi żebrami.

704x396_attrs_d_161010

Przy projekcie wnętrza samochodu wzięto pod uwagę szczególnie potrzeby kierowcy. Obsługa wszystkich funkcji możliwa jest bez odrywania rąk od skórzanej kierownicy. Do wyposażenia seryjnego należy także wirtualny kokpit z ponad 12-calowym ekranem LCD, na którym pojawiają się najważniejsze informacje na temat pojazdu, ale także zarządzanie multimediami. Kiedy przełączymy tryb jazdy na sportowy, w centralnej części ekranu pojawi się obrotomierz w towarzystwie innych wskaźników dotyczących osiągów.

Modelem TT RS, Audi udowadnia, że potrafi tworzyć nie tylko samochody luksusowe, ale także takie, które mają sportowy potencjał. W samej stylistyce modelu TT RS widać nawiązania do topowej R-ósemki, a to duży plus. Osoby, których nie stać na flagowy model Audi, mogą sięgnąć po coś tańszego, ale ekscytującego.

704x396_attrs_d_161001

Źródło: Audi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.