Przejdź do treści

Motor Show Poznań 2016 subiektywnie

Targi Motor Show Poznań 2016 za nami, dlatego czas na podsumowanie w luźnej formie. Na początku wspomnę, że z braku czasu byłem obecny jedynie na Press Day. Pozostałe dni przyniosły równie wiele ciekawych atrakcji, jak na przykład pokaz chłopaków z Easy Drift Poland. Press Day to jednak najważniejszy dzień z uwagi na premiery światowych marek, spotkania ludzi z branży i walki o jak najlepsze zdjęcia.

Poznań pod względem organizacyjnym spisał się na medal . Żadnego problemu z dotarciem na miejsce, znalezieniem miejsca parkingowego a następnie odbiorem akredytacji. Wszystkie premiery samochodowe o czasie (nie licząc Ferrari, ale to nie wina MSP), toalety czyste, brak problemów z nagłośnieniem, właściwe oznakowanie poszczególnych budynków – trudno się tu do czegokolwiek przyczepić. Organizatorzy najważniejszych targów motoryzacyjnych w Polsce zawiesili sobie poprzeczkę wysoko już dwa lata temu i nie mieli żadnego problemu, aby teraz ją przeskoczyć.

Dobre wrażenie zrobiła na mnie prezentacja Audi, a szczególnie modelu E-tron Quattro. Ciekawie narysowany samochód, z wyróżniającym się designem tylnych świateł i grillem z elementami chromowanymi. Zachowano przy tym pewne charakterystyczne dla marki linie – ostre i agresywne, przykuwające oko nawet tego, któremu Audi „nie leży”. Nieporozumieniem jest dla mnie za to design modelu Q2. Chodzi o tył. Widzieliście te reflektory? Pokazałem zdjęcie tego auta blisko 20 osobom i żadna nie była zachwycona. Fajniejszy design ma chociażby Seat Ateca! Czy atrakcyjny wygląd nie wlicza się w koszta, jakie płacimy za markę premium? Bo jeśli chodzi o model Q2 coś najwyraźniej poszło nie tak.

IMG_9095

Potem premiera min. Porsche 911R. Jakie to auto, nikomu chyba nie muszę mówić . I tu Was zaskoczę – nie jestem zwolennikiem designu tej marki. 911 wcale nie jest dla mnie ładna, ale jest na pewno wyjątkowa – ma niezwykłą tradycję, mnóstwo koni mechanicznych, kosztuje kupę kasy i nie pozwala, by o niej zapomnieć, jeśli choć raz nią jechałeś. Właśnie dlatego chciałbym ją mieć dla siebie. Może kiedyś?

Swoją drogą, czułem się trochę zdegustowany kolejnością premier w hali 3A. Już mówię o co chodzi: najpierw Porsche, potem premiera… nowego VW Caddy. Trochę przeskok. Nie chodzi o to, że Caddy jest mało interesujący (a jest, swoją drogą), ale najpierw podaje się przystawkę, a dopiero potem danie główne! Nie odwrotnie, a tak właśnie było w tym przypadku. Emocje się stopniuje. Fotografujesz 911-stkę, a tu nagle Caddy. Lekki zonk. Poza tym, wszystko było idealne.

Kolejną, o której chciałbym opowiedzieć jest oczywiście prezentacja Renault. Trzeba przyznać, że Francuzi zaczęli robić przecudowne auta. O ile nie przekonywał mnie design poprzedniej generacji Megane, tak zaprezentowana na MotorShow – chapeu bas! Sylwetka Megane jest świeża, odważna i zachęcająca. Nigdy nie czułem szczególnej sympatii do francuskiej marki, a jednak – nie mogę się doczekać testu. Ta prezentacja wzbudziła spore zainteresowanie i jeszcze więcej braw. W pełni zasłużonych. Po wszystkim tradycyjny poczęstunek a w nim: ohydne ciasteczka i gorąca kawa.

IMG_9120(1)

Parę zdań na pewno należy się Volvo. Prezentacja miała miejsce o godzinie 11.15, czyli tuż po naszej małej przerwie na kawę. Na szczególną uwagę zasługuje model S90. Przód , jak i sama sylwetka auta, jest dość typowa dla marki – wyważona i elegancka. Projektanci dali za to popis z tyłem samochodu, który jest po prostu… ciekawy. Ani ładny, ani brzydki – ciekawy. Albo się spodoba, albo nie i trudno mi powiedzieć, czy to właściwy kierunek. Może lepiej byłoby poprowadzić światła przez całą długość bagażnika? Nie wiem. Wnętrze S90 bez zbędnych przycisków, sporej wielkości pionowy ekran dotykowy, wygodne fotele i wysokiej klasy wykończenie. W sumie… jeśli nie 911, to Volvo.

IMG_9152

Co dalej na Motor Show? Zainteresowaniem cieszyła się prezentacja Peugeot, a konkretnie modelu 2008 DKR. Imponującej wielkości samochód wystawiony był na pokaz w iście „dakarowej” scenerii. Lekki wiatr we włosach, trudy pustyni, mnóstwo emocji – to było widać i czuć. Jeśli nie mieliście okazji go zobaczyć, zdjęcia macie w galeriach Mototrends.

Prezentacja, o której zaraz napiszę szczególnie zapadła mi w pamięci. Niestety, ale nie do końca pozytywnie. Mowa o marce Kia. „Najdynamiczniej rozwijająca się marka świata”. Ileś tam milionów sprzedanych samochodów. Jeśli chodzi o design to faktycznie: wygląda całkiem nieźle. O osiągach się nie wypowiem. Wszystko na tej premierze byłoby dobrze, gdyby nie… zbyt głośna muzyka. Naprawdę, to była przesada. Robienie zdjęć blisko podestów zmasakrowałoby uszy głuchego, a co dopiero zdrowego człowieka. Panowie, pomyślcie o tym następnym razem, bo ten mankament totalnie popsuł efekt naprawdę niezłej prezentacji.

IMG_9221

Z ciekawszych premier wymieniłbym jeszcze Infiniti. Dlaczego? Za oryginalność. Wszystko poprzedzone było wspaniałą grą skrzypaczek. Muzyka na żywo – to już ogromny plus. Konwencja prezentacji była dość elegancka i w istocie takie jest najnowsze Infiniti Q60. Sport zamknięty w elegancji, opływowych kształtach, cudownej formie, ale z nawiązaniem do klasyki. Tak odbieram model Q60 i jestem pewien, że odniesie on wielki rynkowy sukces. Ten samochód ma moc i pokazuje to całym sobą.

Premier było oczywiście więcej. BMW, JLR, Mitsubishi, Duda-Cars, Rolls Royce, Toyota, czy Maseratii pokazały się również z dobrej strony. Na pewno spotkamy się na testach. Jeśli miałbym czegoś żałować to tego, że nie mogłem zostać w piątek, by zobaczyć w akcji przyjaciół z Easy Drift Poland. Oprócz samochodów, znalazło się na targach także miejsce dla motocykli, lecz jest to temat, który obecnie średnio mnie interesuje.

IMG_9223(1)

W gwoli podsumowania: udana moto-impreza, znani ludzie, cudowne samochody i organizacja na najwyższym poziomie. Poprzeczka znów postawiona wysoko, ale dotychczas Poznań nie rozczarowuje. Miłym akcentem na koniec było oczywiście zdjęcie z Krzysztofem Hołowczycem, który zrobił sobie z nami „selfie”. W sumie… bardzo miły facet.

Krystian Pomorski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.