Przejdź do treści

Nowy Bentley Continental GT – naburmuszony snob?

Bentley – jak mówi irocznie Jeremy Clarkson – marka dla piłkarzy. Jednak coś w tym jest, ponieważ właśnie piłkarze często sięgają po samochody tego producenta. Ale czy można się dziwić? Bentley to luksus w czystej postaci w połączeniu z ogromną mocą wielkich silników. Szczególną popularność zdobył Bentley Continental GT, a w 2018 roku powinna zadebiutować kolejna generacja.

sb2_4805

Nowa generacja Bentleya podejrzana została w czasie testów na torze. Od razu widać, że stylistycznie czerpie inspirację z modelu koncepcyjnego EXP 10 Speed 6, który zaprezentowany został na targach w Genewie w zeszłym roku.

Dzięki kilku zmianom w designie Continental GT wygląda dużo lepiej, a nawet nieco bardziej agresywnie niż poprzednia wersja. Nie wydaje się być już „naburmuszonym snobem o dziwnych oczach”. Zmiany dodały samochodowi nieco lekkości, a jego sylwetka wydaje się być bardziej dynamiczna. Jednak mimo zmian w wyglądzie, nowy Bentley Continental GT nadal ma cechy charakterystyczne dla stylistyki poprzednika.

Konstrukcja nowego Bentleya opiera się na nowej platformie o nazwie MSB, która opracowana została razem z Porsche. Niemiecki producent wykorzystał ją już w nowej generacji Panamery.

sb1_5930

Jak mówi Wolfgang Dürheimer, szef Bentleya, konstrukcja nowego modelu będzie lżejsza niż poprzednia generacja. Mają przyczynić się do tego materiały, które zostaną wykorzystane do produkcji Continentala. Obecny model miał stalowy korpus. Teraz ma się to zmienić – wykorzystana zostanie stal o wysokiej wytrzymałości, która wzmocni korpus z aluminium.

Dzięki zastosowanym materiałom masa własna powinna się sporo zmniejszyć. Obecny model waży 2375 kg. Jednak, jak dodaje Dürheimer, nie spadnie ona poniżej 2 ton, więc Continental nadal będzie ważyć tyle, co góra lodowa.

Klienci Bentleya będą mieli do wyboru prawdopodobnie trzy jednostki napędowe. Największy silnik, który ma  znaleźć się pod maską Continentala GT, to 600-konne V12. Po za nim wystąpi także V-ósemka o pojemności 4.0 l. W palecie silników znajdzie się także nowość – V6 plug-in hybrid, czyli hybrydowa jednostka o mocy 410 KM, która wykorzystana została w Porsche Cayenne.

Póki co, nie wiadomo ile będzie kosztować nowy Bentley Continental GT. Całość zapowiada się naprawdę obiecująco. Czy powtórzy sukces poprzednika?

sb2_4795

 

Foto: autocar.co.uk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.