Przejdź do treści

Opel Insignia GSi Sports Tourer – kombi o sportowym zacięciu

Nowy Opel Insignia GSi Sports Tourer ma być samochodem, który przypadnie do gustu nie tylko kierowcy, lecz całej rodzinie. Jak zapowiada niemiecki producent ich samochód jest „bezkompromisowy”. Co się za tym kryje?

Nowy Opel Insignia GSi Sports Tourer oferuje wszystko, o czym marzą kierowcy ze sportowym zacięciem: wyraziste kombi może być teraz napędzane silnikiem godnym flagowego Opla. Dwulitrowy diesel BiTurbo rozwija moc 154 kW/210 KM i imponujący moment obrotowy 480 Nm.

Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie FlexRide specjalnie zestrojone pod kątem dynamicznej jazdy, innowacyjny napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego, opony o zwiększonej przyczepności oraz ośmiobiegową przekładnię automatyczną, którą można sterować również za pomocą manetek przy kierownicy — prawie jak w samochodzie wyścigowym.

Projektanci z firmy Opel nadali Insignii GSi Sports Tourer sportowy wygląd, idealnie dopasowany do jej osiągów. Duże, chromowane wloty powietrza z przodu oraz zgrabny tylny spojler nie pozostawiają wątpliwości co do sportowych ambicji flagowego kombi. Kierowca zasiada za kierownicą obszytą skórą, w opcjonalnym zintegrowanym fotelu zaprojektowanym przez Opla specjalnie do wersji GSi.

Pasażerowie podróżują w bardzo komfortowym wnętrzu znanym ze „zwykłej” wersji Sports Tourer — z mnóstwem miejsca również w drugim rzędzie oraz dostępem do multimediów i łączności poprzez systemy Opel IntelliLink i Opel OnStar. Bagażnik oferuje pojemność 1665 litrów. Opel Insignia GSi Sports Tourer jest więc flagowym kombi Opla, które do codziennej eksploatacji samochodu wprowadza jeszcze więcej emocji i przyjemności z jazdy.

Podobnie jak w modelu Insignia GSi Grand Sport, inżynierowie wprowadzili ostatnie korekty w Insignii GSi Sports Tourer uwzględniając wyniki testów przeprowadzanych na legendarnej Północnej Pętli Nürburgring. Tutaj, w górach Eifel, działa ośrodek testowy Opla, w którym firma dopracowuje charakterystykę modeli o wyczynowych osiągach.

Nowy dwulitrowy diesel BiTurbo z sekwencyjną, dwustopniową turbosprężarką rozwija moc 154 kW/210 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny już od 1500 obr./min. GSi Sports Tourer z silnikiem BiTurbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i rozpędza się do maksymalnie 231 km/h.

Zwolennicy żwawych, turbodoładowanych silników benzynowych mogą zamówić GSi z dwulitrową turbodoładowaną jednostką o mocy 191 kW/260 KM, oferującą maksymalny moment obrotowy 400 Nm w przedziale od 2500 do 4000 obr./min. Insignia GSi Sports Tourer w takiej konfiguracji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 245 km/h.

Kombi GSi łączy przestronność i wysoki komfort wersji Sports Tourer ze zdecydowanie sportowym klimatem. Dzięki temu jazda Insignią GSi Sports Tourer daje wiele satysfakcji zarówno pasażerom, jak i kierowcy zasiadającemu w komfortowym kubełkowym fotelu, zaprojektowanym przez Opla specjalnie do wersji GSi. Opcjonalny wyczynowy fotel z atestem AGR (Akcji na rzecz Zdrowych Pleców) z wysokim oparciem i zintegrowanym zagłówkiem — dumnie ozdobionym wyhaftowanym logo GSi — zapewnia doskonałe podparcie boczne w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów oraz niezrównany komfort na długich trasach.

Źródło: Opel

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.