Przejdź do treści

CIRCUIT OF THE AMERICAS

Grand Prix USA

Circuit of the Americas

Położenie: Austin, USA
Pierwsze Grand Prix: 2012
Długość: 5.513 km
Liczba okrążeń: 56
Dystans wyścigu: 308.405 km
Rekord toru: 1:39.347 – Sebastian Vettel (2012)

circuit of the americas layout

W 2012 roku wyścigi Formuły 1 powróciły do Stanów Zjednoczonych po raz pierwszy od 2007 roku na zupełnie nowe miejsce – tor COTA w Austin, w Teksasie. Circuit of The Americas (COTA) został zaprojektowany i wybudowany z przeznaczeniem pod wyścigi F1. Został oficjalnie otwarty 21 października 2012 przez ambasadora COTA i mistrza świata Formuły 1 z 1978 roku – Mario Andrettiego.

Okrążenie toru ma długość 5.5 kilometra. Położone jest w Wandering Creek, na południowy-wschód od stolicy Teksasu. Za projekt odpowiada oczywiście Hermann Tilke, choć nie sam, bo współpracował z amerykańską firmą architektoniczną HKS.

Dwadzieścia zakrętów, pierwszy w lewo i różnica wysokości sięgająca 40 metrów. Tak z technicznego punktu widzenia wygląda tor, którego budowa rozpoczęła się w marcu 2011 roku.

circuit of the americas ferrari

Cały kompleks to ponad 900 akrów terenu, który łącznie z główną trybuną jest wstanie pomieścić 120 000 widzów.

Pozostałe budynki znajdujące się na terenie kompleksu to centrum medyczne, 14 apartamentów do spotkań , centrum konferencyjne i sala bankietowa, a także spora przestrzeń przeznaczona na koncerty. W przyszłości ma powstać jeszcze m.in. tor kartingowy czy park pojazdów.

Rozkład jazdy

23.10 Piątek:
17:00 – 18:30 Sesja treningowa
21:00 – 22:30 Sesja treningowa
24.10 Sobota:
17:00 – 18:00 Sesja treningowa
20:00 Kwalifikacje
25.10 Niedziela:
20:00 Wyścig

Ten wyścig będzie domowym debiutem dla Alexandra Rossiego. To również pierwsze od 2007 roku Grand Prix USA, w którym wystąpi Amerykański kierowca [wtedy był Scott Speed w zespole Toro Rosso].

alexader rossi

Pirelli

 

W sumie jest tu dwadzieścia bardzo zróżnicowanych zakrętów. Jednym z największych wyzwań będzie zakręt numer 1 na szczycie wzniesienia (najwyższy punkt toru) z bardzo trudnym punktem hamowania. Najszersze miejscami toru zakręty, co ma zapewniać pełną gamę manewrów wyprzedzania.

Opony będą ostygały na trzech długi prostych, co nieraz doprowadzi do przestrzelenia zakrętów przez kierowców. Koła odzyskają jednak temperaturę bardzo szybko w krętych sekcjach toru.

Mamy w sumie 10 punktów hamowania, a na pełnym gazie przejeżdżane jest 60% toru.

CRrYsPqWIAAkIOk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.