Przejdź do treści

WRC: PZM 73. Rajd Polski

Już za niecały miesiąc rozpocznie się największa motoryzacyjna impreza tego roku! Od 30 czerwca do 3 lipca na Mazurach odbędzie się PZM 73. Rajd Polski. To siódma runda Rajdowych Mistrzostw Świata WRC.

Na liście zgłoszeń jest 67 załóg:

15 aut klasy WRC (6x, Ford, 3x VW, 3x Hyundai, 2x Citroen i Mini), 24 auta klasy R5 (11x Fiesta, 8x Fabia, 4x DS3, 1x 208), 11 aut klasy R3T i 12 klasy R2. Na starcie zobaczymy też 3 Lancery Evo X i Fiestę S2000.

W rajdzie wystartuje aktualny Rajdowy Mistrz Europy – Kajetan Kajetanowicz wraz z Jarosławem Baranem, którzy pojadą w kategorii WRC2 Fordem Fiestą R5. Oprócz naszego duetu eksportowego na starcie zobaczymy Huberta Ptaszka i Jarosława Kołtuna w Fiescie R5, w kategorii WRC3 Łukasz Pieniążek i Tomasz Gryc i w DDFT Jakub „Colin” Brzeziński.

Zawodnicy do pokonania będą mieli 21 odcinków specjalnych o łącznej długości 306 km, a cała trasa z dojazdami będzie liczyła aż 1253 km. Odcinki usytuowane będą w malowniczym regionie Polski – na Mazurach. Kraina ta podczas rajdu zamieni się w emocjonującą rywalizację.

Konkurencja w WRC2 zapowiada się bardzo interesująco. Zaciekle walczyć będzie w niej czołówka klasyfikacji z Elfynem Evansem, Nicolasem Fuchsem, Pontusem Tidemandem, Arminem Kremerem, Teemu Suninenem, Mariusem Aasenem i mistrzem świata juniorów Quentinem Gilbertem. Wśród polskich kierowców zobaczyć będziemy mogli m. in. Huberta Ptaszka z pilotem Maciejem Szczepaniakiem, Jarosława Kołtuna wraz z Ireneuszem Pleskotem czy Kajetana Kajetanowicza z Jarosławem Baranem.

PZM 73. Rajd Polski jest także rundą WRC3, Mistrzostw Świata Juniorów (JWRC) i będzie również areną walki o zwycięstwo w Drive DMACK Fiesta Trophy (DDFT).

Obsługę kibiców zapewni Top Racing, nowy partner komercyjny organizatora, odpowiedzialny za 41 stref przeznaczonych dla fanów sportu rajdowego. Pozwolą one na komfortowe śledzenie rywalizacji. Wszystkie strefy zostały tak dobrane, aby zapewnić dogodne dojazdy i parkingi. Większość z nich będzie wyposażona w punkty cateringowe i nagłośnienie.

Sprzedaż biletów już ruszyła, więc nie ma na co czekać. Bilety można nabyć poprzez strone eBilet.pl oraz w sieci salonów Empik w całej Polsce, a także za pośrednictwem sklepów internetowych gadzetyrajdowe.pl i topracingshop.pl gdzie już można zamawiać karnety. W tym roku są cztery rodzaje karnetów obowiązujących przez wszystkie 4 dni rajdu: Rally Pass, Rally Pass Silver, Rally Pass Gold oraz Rally Pass Platinum VIP. Ich koszt w pierwszym etapie przedsprzedaży:

  1. Rally Pass Silver w cenie 189 zł zamiast 199 zł,
  2. Rally Pass Gold za 279 zł zamiast 299 zł

  3. Rally Pass Platinum VIP kosztujący obecnie 569 zł zamiast 599 zł – najbardziej prestiżowy zestaw, umożliwia wejście do strefy VIP wraz z trybuną VIP oraz uprawnia do korzystania z parkingów VIP i dojazdu bezpośrednio do odcinków specjalnych

Nowością są na pewno udogodnienia komunikacyjne. Niedaleko Szczytna w Szymanach w styczniu uruchomiono nowoczesne lotnisko. Z tego powodu pod koniec czerwca kibice oraz rajdowe zespoły, będą mogły dotrzeć na rajd samolotem z każdego miejsca Europy.

Plan 73. Rajd Polski:

Dziewięć piątkowych odcinków to dwukrotnie przejeżdżane próby: Chmielewo, Wieliczki (ze słynną hopką na przejeździe kolejowym), Świętajno i Stare Juchy, a na zakończenie dnia ponownie rywalizacja na Mikołajki Arenie.

W sobotę sześć widowiskowych oesów: dwukrotnie przejeżdżane Gołdap, Stańczyki i Babki bez możliwości serwisowania samochodów w ciągu dnia, a wieczorem trzecie spotkanie na torze Mikołajki Arena.

Niedziela to po dwa przejazdy oesów Baranowo i Sady. Ostatni z odcinków będzie jednocześnie tzw. Power Stagem, na którym trzy pierwsze miejsca premiowane są dodatkowymi punktami (3, 2, 1). Na mecie tej próby poznamy zwycięzcę rajdu, ale uroczyste zakończenie i koronacja triumfatorów PZM 73. Rajd Polski o godzinie 14 w Mikołajkach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.