Przejdź do treści

Fiat Tipo – poznaliśmy wersje hatchback i kombi

Aktualnie w Polsce mamy okazję w wybranych salonach Fiata zobaczyć przedpremierowe pokazy nowych wersji Tipo: hatchback i station wagon (kombi).

Korzystając z okazji odwiedziliśmy autoryzowanego dealera przy fabryce Fiata w Tychach – Auto-Hit.
Model Tipo w wersji sedan jest już dostępny na rynku i można stwierdzić, że jest atrakcyjną ofertą w stosunku do konkurencyjnych modeli. To co można wyróżnić w ofercie Fiata to dobry stosunek ceny do jakości, główny element wpływający na dotychczasowe dobre wyniki sprzedażowe. Dostrzegając zapotrzebowanie rynku Fiat zrobił następny krok naprzód: wprowadzi od 2017 roku kolejne dwie wersje nadwoziowe modelu Tipo – hatchback i station wagon (kombi). Tipo to aktualnie numer jeden dla marki Fiat i w najbliższych miesiącach należy oczekiwać wzmożonej walki o klienta, zarówno indywidualnego jak i firmowego.
Nowe wersje Tipo będą oferowane w trzech opcjach wyposażenia POP, EASY i LOUNGE.

Oferta silników obejmuje:

  • Silniki benzynowe –
  1. 1,4 16v 95KM, 1,4 T-Jet 16v 120KM,
  2. 1,4 T-Jet 16v 120KM LPG i
  3. 1,6 E-Torq 16v 110KM AT
  • Silniki diesla –
  1. 1,3 MultiJet 16v 95KM,
  2. 1,6 MultiJet 16v 120KM i
  3. 1,6 MultiJet 16v 120KM DDCT

Należy zaznaczyć, że wnętrze zostało praktycznie bez zmian jak w wersji sedan, jedynie rozwiązania za tylnymi fotelami są inaczej rozwiązane.

Fiat Tipo Hatchback

W tej odmianie Fiat oferuje 440l. bagażnik, na tle konkurencji jest to dobry wynik (np. Hyundai i30 ma 378l. Kia cee’d 380l.)
Dodatkowym atutem jest wysoka pozycja klapy bagażnika po otwarciu i niski próg załadunku. W bagażniku znajdują się także po obu stronach, przy nadkolach praktyczne kieszenie na drobne przedmioty (choć mogłaby być zamontowana także siatka zabezpieczająca przed przypadkowym przemieszczeniem). Standardem jest opcja dzielonej tylnej kanapy w stosunku 1/3 + 2/3. W wersji hatchback brakuje wysuwanego, środkowego podłokietnika w tylnej kanapie. Materiały użyte we wnętrzu bagażnika pozwalają w łatwy sposób utrzymać czystość, jedynie możemy się zastanawiać czy zastosowane materiały (głównie plastiki) wytrzymają eksploatację. Bagażnik po złożeniu foteli nie ma prostej podłogi, oparcia foteli są położone pod kątem około 5-10 stopni.

Fiat Tipo Station Wagon (kombi)

Oprócz wygodnego wnętrza, które może spokojnie pomieścić pięć dorosłych osób, wersja kombi oferuje bagażnik o pojemności 550l.(brak danych o pojemności ze złożonymi siedzeniami) – konkurencja: Ford Fokus-490l. Opel Astra 540l. Kia cee’d 528l.
W wersji kombi bagażnik ma konfigurowalną podłogę Cargo Magic Space, podwójną podłogę – możliwość skorzystania z kilku płaskich pojemników. Tak samo jak w wersji hatchback zastosowano duży kąt otwierania klapy i niski próg załadunkowy oraz dzieloną tylną kanapę 1/3 + 2/3. Brakuje „sprytnych” otworów w tylnej kanapie, do przewożenia długich i cienkich przedmiotów bez potrzeby składania całych foteli. Bagażnik po złożeniu foteli nie ma prostej podłogi, oparcia foteli są położone pod kątem około 5-10 stopni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.