Przejdź do treści

Nowy Ford GT – mniejszy silnik, a większa moc

Ford GT – okropnie paliwożerny, ale i kultowy. Powstało 4000 egzemplarzy pierwszej generacji tego modelu. Teraz nadchodzi jego kolejna odsłona – nowocześniejsza, mocniejsza i z bardziej agresywnym wyglądem.

Początkowo planowano produkcję zaledwie 500 egzemplarzy nowego Forda GT. Jednak model cieszył się już od początku tak dużą popularnością, że ze względu na długą listę chętnych, Ford zdecydował się podwoić produkcję GT.

Dave Pericak, dyrektor Forda mówi: „Chociaż nie możemy zbudować tylu egzemplarzy Forda GT by wystarczyło dla każdego chętnego, to mamy zamiar zwiększyć produkcję dla najbardziej lojalnych klientów Forda”.

Książki zamówień na Forda GT były pierwotnie otwierane na zaledwie kilka tygodni, na początku 2016 roku. Wtedy złożono aż 6500 zamówień. Jak podaje Ford pierwszeństwo zakupu będą miały osoby, które zakupiły pierwszą generację modelu.

Producent będzie oferował egzemplarze GT, które kolorystyką nawiązywać mają do legendarnego modelu GT40, który wygrał Le Mans w 1966 roku. Włókno węglowe stanie się jedną z podstawowych materii przy tworzenia nadwozia, ale także i wnętrza. Kupujący będą mogli zamówić egzemplarze, w których odsłonięte elementy wnętrza będą błyszczące, matowe lub pomalowane czarną farbą.

Nowy Ford GT został ujawniony na salonie samochodowym w Detroit w 2015 roku i w tym samym roku podjęto decyzję o europejskiej premierze w Genewie.

Ford GT pierwszej generacji miał pod maską V-ósemkę o pojemności 5,4 l z turbodoładowaniem. Dzięki niej GT rozwijał moc 558 koni mechanicznych, a pierwsza „setka” na prędkościomierzu pojawiała się po czasie 3,9 s.

Jednak w druga generacja będzie miała całkiem inną jednostkę napędową. Będzie to mniejszy, podwójnie doładowany silnik 3,5-litrowy silnik V6. Mniejszy silnik nie oznacza mniejszej mocy. Ford stawia na wydajność – nowy Ford GT ma mieć ponad 600 koni mechanicznych.

Bardzo istotne dla konstruktorów było obniżenie masy samochodu, dlatego zdecydowali się na zastosowanie aluminium i włókna węglowego. Ford chcę również, aby nowe GT było wskroś nowoczesne, dlatego we wnętrzu znajdziemy kierownicę w stylu F1 i cyfrową deskę rozdzielczą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.