Rajd Wielkiej Brytanii w skrócie:
Wyzwania
- Szybkie, otoczone drzewami, przecinające lasy drogi nie są techniczne, ale za to błotniste i bardzo śliskie.
- Nieprzewidywalna pogoda z szansą na deszcz, śnieg, lód i mgłę.
- Zmienna przyczepność i sporo zdradzieckiego błota oraz lodu.
- Kierowcy muszą za wszelką cenę unikać kontaktu z leżącymi wzdłuż trasy kłodami ściętych drzew.
Specyfikacja samochodów
- Szutrowe zawieszenie.
- Miękkie mieszanki opon są niezbędne w przypadku niskich temperatur i deszczu.
- Stosowanie opon z kolcami jest zabronione, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach pogodowych.
Historia
- W 1932 roku aż 367 załóg wystartowało w pierwszym Rajdzie Królewskiego Klubu Samochodowego.
- Leśne odcinki z których słynie dzisiaj ten rajd wprowadzono w latach sześćdziesiątych.
- W przeszłości trasa składała się także z odcinków w Anglii i Szkocji, ale od roku 2000 biegnie tylko przez Walię.
- W 2005 roku Stadion Milenijny w Cardiff gościł pierwszy w historii WRC odcinek specjalny rozgrywany pod dachem.
Więcej info:
Rajd Wielkiej Brytanii to ostatnia odsłona Mistrzostw Świata WRC, po rajdzie dowiemy się jaka przyszłości czeka Roberta Kubicę. W Walii dowiemy się kto zwycięży w kategorii konstruktorów- faworytem jest VW. Rywalizację kierowców wygrał już wcześniej Sebastien Ogier, wygrywając Rajd Hiszpanii.