Przejdź do treści

Audi Q8 Concept – nowoczesna definicja SUV-a

Na międzynarodowej wystawie North American International Auto Show 2017, Audi zaprezentowało koncepcyjne Audi Q8 concept. Producent z Ingolstadt wkracza w nowy segment samochodów klasy luksusowej – w świat eleganckiej alternatywy dla klasycznego, spalinowego SUV-a.

Łączy w sobie charakterystyczną dla SUV’ów przestronność z typową dla coupé linią nadwozia. Za napęd odpowiedzialny jest bardzo wydajny silnik hybrydowy typu plug-in, o mocy systemowej 330 kW i momencie obrotowym 700 Nm. Pojazd koncepcyjny będzie bazą dla modelu seryjnego, którego wprowadzenie na rynek Audi zaplanowało na rok 2018.

„Q8 concept, to Audi w swej szczytowej formie. Demonstruje mocne strony naszej marki, np. technikę i stylistykę oraz pokazuje, jak będzie wyglądał nasz przyszły, seryjny SUV klasy luksusowej” – mówi Dietmar Voggenreiter, szef sprzedaży i marketingu Audi AG. „Wyświetlacze, wskaźniki i zegary nowej generacji, pozwalają użytkownikom tego modelu zapoznać się z zupełnie nowymi sposobami pracy systemów typu connectivity.”

Jeśli chodzi o napęd, zwieszenie i podwozie, Audi Q8 concept wykorzystuje rozwiązania techniczne stosowane już w produkcji seryjnej aut z Ingolstadt. Napęd hybrydowy typu plug-in łączy sportowe osiągi z wysoką wydajnością. Silnik spalinowy pojazdu to jednostka 3.0 TFSI, generująca moc 245 kW (333 KM) i maksymalny moment obrotowy 500 Nm.

Silnik elektryczny natomiast, ma moc 100 kW i moment obrotowy 330 Nm. Agregat ten oraz jego sprzęgło, zintegrowano z automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Cały system generuje łączną moc 330 kW i moment obrotowy 700 Nm. Audi Q8 concept przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy i rozpędza się dalej do 250 km/h, co stanowi jego prędkość maksymalną.

Detail

Wnętrze Audi Q8 concept oferuje dużo miejsca dla czterech osób i ich bagażu. Napięte linie stylistyczne sprawiają, że w kokpicie panuje sportowa, a zarazem elegancka atmosfera. Nad tunelem środkowym zdaje się unosić konsola, w której umieszczono dźwignię zmiany biegów – shift-by-wire, przy pomocy której kierowca steruje pracą ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic.

Obicia foteli to połączenie skóry Feinnappa i skóry Nubuk – obie mają barwę pastelowego srebra. Skóra obicia w oparciu foteli jest naciągnięta wokół dzielącej je klamry – w tym miejscu jej strona wewnętrzna staje się zewnętrzną. Zagłówki obciągnięto tkaniną strukturalną w kolorze przypominającym elementy skórzane.

Źródło: Audi Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.