Przejdź do treści

Genewa 2016: Koenigsegg Regera

Szwedzki producent przyzwyczaił fanów motoryzacji, że jego projekty wychodzą daleko poza przeciętność. Luksus, prędkość, piękny wygląd – to tylko kilka spośród wielu zalet tych samochodów. Również w tym roku firma ze Skandynawii przygotowała na genewskie targi dwie prawdziwe perełki. Zostanie zaprezentowany ostatni wyprodukowany egzemplarz Agery RS, a ponadto zwiedzający zobaczą premierę produkcyjną najpotężniejszego hipersamochodu, jaki wyjdzie ze stajni Koenigsegga – model Regera.

Jeśli myślicie, że Bugatti Chiron to jedyny samochód na targach w Genewie, który ma mieć 1500 koni mechanicznych to jesteście w błędzie. W ślad za francuską marką podążyli również konkurenci ze Szwecji. Pod karoserią Koenigsegga Regery ma drzemać taka sama moc, co w nowym Bugatti. Ta ogromna moc ma pochodzić z benzynowego motoru V8 o pojemności 5-ciu litrów i wspierających go trzech silnikach elektrycznych. Dwa z nich zostaną umieszczone przy każdym z tylnych kół, a jeden przy wale korbowym, dzięki czemu ma pełnić funkcję rozrusznika i prądnicy. Łącznie agregaty elektryczne mają generować moc około 700 KM. Warto wspomnieć, że Regera waży jedynie 1420 kg.

Według informacji pochodzących od producenta Regera przyśpiesza do 100 km/h w 2,8 sekundy, a rozpędzenie się do 400 km/h zajmuje jej 20 sekund. Do zatrzymania tego potwora posłużą ceramiczne tarcze, a do przenoszenia napędu zaprojektowany przez szwedzkich konstruktorów system Koenigsegg Direct Drive, który ogranicza utratę mocy nawet o połowę.

Koenigsegg Regera posiada także aktywną aerodynamikę, którym głównym elementem jest tylne regulowane skrzydło. Aktywny jest również układ wydechowy firmy Akrapovič. Co ciekawe regulacją spojlera, jak i wydechu można sterować ze smartfona.

Regera_Airstrip2

Na pierwszy rzut oka widać, że deasignerzy przy projektowaniu nadwozia Regery odwoływali się do modelu CCX oraz Agery i wybrali z nich to, co najlepsze. Nowy Koenigsegg jest kompilacją dotychczasowych osiągnięć szwedzkiej marki, do której konstruktorzy dołożyli jeszcze serce i nowinki techniczne. Dzięki temu nowy model jest samochodem, nie tylko piekielnie szybkim, ale także niesamowicie estetycznym.

Powstanie 80 egzemplarzy Regery. Ciekawe, czy powtórzy ona sukces sprzedaży swojej starszej siostry – Agery, która została wyprzedana w 10 miesięcy. Jedno jest pewne – Bugatti Chiron ma godnego rywala w szaleńczym wyścigu za mocą i prędkością. Najważniejsze pytanie brzmi: kto wyjdzie z niego zwycięsko?

Sławek Farbaniec

 

Źródło: koenigsegg.com, autokult.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.