Maserati 4200 GT Cambiocorsa posłużyło niemieckiemu tunerowi G&S jako baza do projektu z linii Exlusive. Wprawne oko może zauważyć nawiązanie zarówno do poprzednich modeli jak i teraźniejszych.
Włoska marka z Modeny bez wątpienia skutecznie walczy z krajowymi konkurentami Ferrari oraz Lamborghini, a charakterystyczny trójząb w znaku firmowym oznacza w motoryzacji finezyjne połączenie elegancji i sportowego zacięcia.
Niemiecki tuner miał więc przed sobą trudne zadanie, widać po projekcie, że zmiany objęły wszystkie elementy samochodu. Zacznijmy od początku …
Przedni zderzak został zaadaptowany z modelu Gran Tourismo, zostawiono jedynie oryginalne lampy i logo. Większe zmiany objęły tył samochodu. Tyle lampy i pokrywa bagażnika zostały zmienione na starszy model – charakterystycznie zakrzywiona linia świateł wg. tunera idealnie oddaje charakter auta. Tylny zderzak to już całkowicie nowy element w którym potężny dyfuzor, nawiązujący do samochodów wyścigowych GT, gra pierwszoplanową rolę. Całości dopełniają specjalnie zaprojektowane progi.
Układ wydechowy został całkowicie zmodyfikowany – począwszy od rur z dynamiczną kontrolą ciśnienia i zdalnym sterowaniem po rasowe 85mm podwójne końcówki wydechowe – wszystko po to by wydobyć z potężnej V8-ki wyjątkowe dźwięki. (Jest także dostępna wersja bez środkowego tłumika – wyłącznie na export – po za granice Niemiec)
Koła i zawieszenie to gwintowanego zawieszenie KW3 z kompresją i tłumieniem odbicia (opcjonalnie podnośnik hydrauliczny) połączone z 20″ obręczami OZ Ultrareggera na oponach Dunlop 235 / 30ZR20 z przodu i 275 / 25ZR20 z tyłu. Alternatywnie, G & S oferuje trzy-częściową obręcz OZ Granturismo z lekkiego stopu z kutymi szprychami. Aby idealnie dopasować tą kombinację felga / opona zastosowano dystanse 20 mm oraz błotniki zostały poszerzone o 10 mm z przodu i 20 mm z tyłu.
Zmiany obejmują także kolorystykę samochodu, tuner wybrał mocny pomarańczowy, który kontrastuje z przyciemnianymi szybami, czarnymi felgami i przyciemnianymi kloszami przednich i tylnych lamp.
Wnętrze Maserati 4200 GT jest dobierane indywidualnie z klientem, który ma możliwość wyboru takich elementów jak konsola środkowa pod kolor nadwozia, manetki zmiany biegów z włókna węglowego, nowe przeszycie foteli i paneli bocznych czy modyfikacja sprzętu audio.
Strona tunera: G&S