Przejdź do treści

Dakar 2016 – Stage 9 – popis Price’a

Dakar 2016 – Etap 9 Belen – Belen 315 km

Za nami jeden z dwóch etapów, które mają ustawić klasyfikację generalną rajdu.

Samochody

1 Sainz 02:35:31
2 Van Loon +00:10
3 Hirvonen +00:17

15 Zapletal/Marton +26:02
20 Dąbrowski/Czachor +57:18
23 Przygoński/Rudnicki +01:17:49
25 Vanagas/Rozwadowski +01:48:49
45 Małysz/Panseri +03:00:06

Meta 9 etapu Dakar Rally. Startowaliśmy dziś z 62 pozycji, czyli znów jazda za ciężarówkami i walka o przetrwanie. Po około 50 km, podczas wspinania się na wydmę, musieliśmy nagle odbić w dół, bo ciężarówki zatrzymały się przed nami. To skończyło się niestety uderzeniem w drzewo. Niby nic poważnego się nie stało, ale gałęzie wpadły do środka przez szybę, rozbijając ją i jeden z reflektorów. Jechaliśmy dalej, ale po jakimś czasie silnik zaczął się mocno przegrzewać, więc co 3-4 km trzeba było stawać i czekać aż ostygnie. Coś zaczęło się też dziać z napędami i auto nie mogło podjechać nawet pod najmniejsze wzniesienie. Robiło się coraz gorzej, a sprzęgło ledwo dawało już radę. Do mety, dzięki Bogu, skróconego odcinka, dojechaliśmy z prędkością 20-30 km na godzinę. Ale się udało! Po ostatnich przeżyciach wydało mi się, że gorzej być już nie może, a jednak… Były momenty, że myślałem, że tym razem nam się nie uda, ale trzeba wierzyć i walczyć do samego końca – Polak nigdy się nie poddaje
Teraz pora na renegerację – i dla nas, i dla MINI. Jutro jedziemy dalej. Zobaczymy, jakie jeszcze wyzwania Dakar ma dla nas w tym roku – Adam Małysz

Po Belen – Belen miał to być najtrudniejszy odcinek w rajdzie i faktycznie, jak do tej pory, był to najcięższy etap pod względem nawigacyjnym, trudności trasy i temperatur. To właśnie ze względu na temperatury organizatorzy podjęli decyzję o przerwaniu odcinka. Ich zdaniem taki upał poważnie zagrażał zdrowiu, a nawet życiu zawodników.

Dal nas odcinek rozpoczął się bardzo dobrze i notowaliśmy czasy na poziomie 21-25 miejsca. Z nawigacją nie było żadnych problemów, co bardzo mnie cieszy. Niestety, po około 100 km od startu, na prostej, ukręciła się półoś. Jej wymiana w totalnym upale i bez odrobiny cienia zajęła nam około godziny. Kiedy ruszyliśmy dalej okazało się, że nie mamy hamulców. Pozostał nam tylko ręczny… Gdy na punkcie pomiaru czasu zobaczyliśmy czerwoną flagę, to naprawdę odetchnęliśmy z ulgą. Jutro słynna i groźna Fiambala i jej wielkie wydmy. Trzymajcie kciuki! – Sebastian Rozwadowski

Dzis byl bardzo ciezki odcinek i bardzo duzo problemow.
Na poczatku zalapalismy kapcia ale to byla pestka 2min i odrazu jechalismy dalej. Kolejny problem pojawil sie w momencie, kiedy chcielismy wyjechac z kanionu. tam sie zakopalismy i wtemperaturze 45st Celsjusza wykopywalismy auto. Miejsce bylo tak nie fortunne, ze musielismy zeskoczyc ze skarpy ktora miala ok 2,5 m na szczescie auto wyladowalo na kolach.
Potem pojawil sie kolejny problem, jechalismy po otwartej pustyni na ktorej rosly krzaki, ktore wpadaly do chlodnicy i samochod zaczal sie przegrzewac.Musielismy sie kilka razy zatrzymac, zeby troche oczyscic chlodnice bo inaczej moglismy jechac tylko 90km/h.
Na szczescie nie tylko my mielismy problemy, byl to bardzo ciezki odcinek i w pewnym momencie nie dalo sie dalej jechac i organizator go skrócił.
Jutro wydmy wiec tez kolejny ciezki dzien. – Kuba Przygoński

Motocykle

1 Price 02:24:19
2 Benavides +07:10
3 Svitko +10:33

37 Kuba Piątek +57:23
70 Maciej Berdysz +02:14:43

Dzisiaj był bardzo trudny dzień. Trasa była ciężka, dużo nawigacji, a do tego słońce dosłownie paliło. Wielu zawodników miało problemy z motocyklami i to chyba było głównym powodem odwołania drugie części odcinka. Również miałem małą awarię z licznikiem, ale przy pierwszej okazji udało nam się go wymienić. Później chciałem za wszelką cenę nadrobić stracony czas, jednak pośpiech nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Przydarzyło mi się kilka pomyłek w nawigacji, także efekt był odwrotny od zamierzonego. Później trochę się uspokoiłem i skupiłem na tym żeby jechać spokojnie i bez błędów – Kuba Piątek

Quady

1 Copetti 03:38:40
2 Patronelli +00:35
3 Patronelli +01:28

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.