Przejdź do treści

2 runda HRPP – Rajd Mikołowsko-Żorski

Emocje z Rajdem Mikołowsko-Zorskim powoli opadają, a patrząc na przebieg rajdu było ich całkiem sporo. Dzisiaj skupiamy się na imprezie towarzyszącej pierwszej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska, mianowicie cykl Historyczny Rajdowy Puchar Polski (HRPP).

Mieliśmy okazję porozmawiać na mecie z inicjatorem tego cyklu, Panem Mirosławem Miernikiem:

Redakcja: Jest Pan głównym organizatorem i inicjatorem cyklu HRPP, osobą, która działa w kierunku by pokazać te piękne samochody kibicom na odcinkach rajdowych. Czy to była trudna praca w przywracaniu pucharu?

M. Miernik: Praca była trudna, ponieważ jest to praktycznie powołanie nowej dyscypliny sportu w Polsce. Federacja Sportów Samochodowych uznaje samochody historyczne za oddzielną dziedzinę sportu. Wprowadzenie takiego czegoś wymagało czasu. Myśmy pracowali nad tym od 2012, praca była trochę mrówcza, ale udało nam się to zrobić. Powiem zupełnie też szczerze, że wbrew powszechnej opinii Główna Komisja Sportu Samochodowego, jej przewodniczący – szef Komisji Rajdowej – okazali nam ogromną pomoc i ogromne zaufanie, bo dzięki nim ten cykl został powołany.

R: HRPP to jazda na czas czy też przyjemność?

M.M. To przed wszystkim przyjemność. My to robimy z miłości do tych samochodów. Ja powiem tak, że wg załącznika K, który jest częścią kodeksu samochodowego FIA, my jeżdżąc samochodami sportowymi, historycznymi aktywnie celebrujemy sport. Pokazujemy te samochody tam gdzie one powinny być – na odcinkach specjalnych, nie w muzeach. One muszą jechać na odcinkach specjalnych, bo dopiero wtedy dobrze wyglądają i notabene najlepiej się czują.

R: Czy te załogi, które widzimy dzisiaj będą brały udział w następnych rundach?

M.M. Tak, ja sądzę, że to już jest stała ekipa aczkolwiek co chwilę dołączają się kolejni ludzie, kolejne samochody są przygotowywane. Nie było takiego cyklu i nie było takich wymogów. My wymagamy, żeby samochody były oryginalne. Żaden z samochodów nawet z kategorii 5 i 6  nie może mieć zamontowanych części wyprodukowanej po 31 grudnia 1990 roku.

R: Bardzo dziękujemy za rozmowę i do zobaczenia na następnych rundach.

M.M. Również dziękuję, mam nadzieję, że spodoba się czytelnikom.

HRPP 0586_6505049690605824726_n

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.