Przejdź do treści

WRC: Rajd Niemiec 2016 w pigułce

W weekend od 19 -21.08.2016 odbyła 34. edycja ADAC Rallye Deutschland, która stanowiła dziewiątą rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata (WRC). Jej zwycięzcą zostali obecni Mistrzowie Świata – Sebastien Ogier wraz z pilotem Julienem Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC)

Asfaltowe, ciasne i techniczne odcinki dały się we znaki, ale dzięki nim rajd był bardzo nieprzewidywalny, a dotarcie do mety było nie lada wyzwaniem. Po zaciętej rywalizacji zwycięzcą Rajdu Niemiec, po raz trzeci z rzędu zostali Sebastien Ogier i jego pilot Julien Ingrassia.

To wspaniałe uczucie, tęskniłem za nim od dawna – tak dawno nie wygrałem. Wykorzystałem swoją szansę tutaj, to wspaniały wynik dla mistrzostw. Bardzo ekscytująca walka z Andreasem, Thierrym i Danim – musieliśmy cisnąć, aby ich pobić. Wygrana jest dla Josta – powiedziałem mu, że zrobię to dla niego! – podsumowuje Ogier.

14064024_1188280394526452_1580584593283710115_n
Tuż za nimi, drugie miejsce wywalczyli Dani Sordo i Marc Marti (+20,3, Hyundai i20 WRC ’16).  Łeb w łeb szli z Thierry Neuville i Nicolasem Gilcoula (Hyundai i20 WRC ’16), którzy byli wolniejsi o 0,1 sekundy.

Cieszę się z mojego pierwszego podium w sezonie. Byliśmy blisko już wiele razy w tym roku, więc świetnie, że wreszcie tego dokonaliśmy. Zespół musi zostać wyróżniony za wykonanie dobrej pracy. Dwa samochody na podium to wspaniały wynik. – mówi Dani Sordo na mecie rajdu.

Na czwartej pozycji uplasował się Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger (+27,2, Volkswagen Polo R WRC), może i nie udało mu się stanąć ma podium, ale z wyniku jest zadowolony.

W sumie jestem bardzo zadowolony z tego, czego udało nam się dokonać, jednak przy odrobinie szczęścia wynik mógłby być lepszy. W ten weekend wyjątkowo duże znaczenie miał właściwy dobór opon i w zasadzie każdy serwis podejmował w tej sprawie decyzję niemal w ostatniej sekundzie. Wielokrotnie zmienialiśmy strategię – to było pasjonujące, ale nie zawsze właściwe. W niedzielę znowu postawiliśmy wszystko na ostry atak, bo w walce o drugie miejsce mieliśmy do czynienia z naprawdę szybką załogą Hyundaia. Chcieliśmy pożegnać Josta Capito jak najlepszym wynikiem. Jost pod koniec sierpnia rozstanie się z zespołem, a spędziliśmy razem naprawdę wspaniałe lata. Anders i ja wiele Jostowi zawdzięczamy. To oczywiste, że i tym razem daliśmy z siebie wszystko. Niestety, przy okazji przegrzaliśmy hamulce, więc straciliśmy szansę na lepszy wynik. Szkoda, ale mimo wszystko czwarte miejsce jest pewnym pocieszeniem.

14051743_1187409824613509_4426326652828566794_nWśród ponad 80 załóg w klasyfikacji WRC, Polskę reprezentowały dwie z nich w składzie Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak (Peugeot 208 T16 R5) oraz Jakub Brzeziński i Jakub Gerber (Ford Fiesta R2T).

Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak dotarli na metę rajdu osiągając dziesiąte miejsce w klasie WRC2. Dla nich to kolejne cenne, rajdowe doświadczenie.

Mamy to! Meta Rajdu Niemiec, zebrane kolejne cenne doświadczenia, które na pewno zaprocentują w przyszłości! Gratulacje dla chłopaków, trzymali fantastyczne tempo. My musimy jeszcze popracować, żeby ich dogonić, ale nie brakuje nam chęci, by się poprawiać! Wielkie dzięki dla kibiców za wsparcie, jesteście najlepsi!

ogier 1

Jakub Brzeziński i Jakub Gerber (Ford Fiesta R2T), mimo nieukończonych wszystkich odcinków, z Niemiec wyjeżdżają z podniesioną głową.

To były fantastyczne trzy dni rywalizacji na bardzo trudnych trasach. Miło zaskakiwały nas wyniki, które dawały nam podium w Drive DMACK Fiesta Trophy. Loterie oponowe, rożne asfalty i długie oesy naprawdę dały w kość, ale także ogromną porcję nieocenionej rajdowej wiedzy. Ostatni etap rajdu to walka z Maxem Vatanenem o 2. miejsce w pucharze. Niestety ułamany drążek zmiany biegów i jazda do mety tylko na pierwszym biegu uniemożliwiła dalszą walkę. Chałupniczym sposobem – na opaski – przymocowaliśmy klucz do kół do dźwigni zmiany biegów i tak walczyliśmy na pozostałych odcinkach. Było bardzo ciężko, chyba nigdy się tak nie napracowałem. Niestety 4 km przed metą ostatniego oesu nasze rozwiązanie przestało działać, przez co nie mogliśmy dohamować do jednego z zakrętów i wypadliśmy na miękkie pobocze, z którego nie udało się nam wyjechać bez pomocy kibiców. Szkoda, ale mimo wszystko jestem bardzo szczęśliwy z tempa oraz z pracy całego zespołu GO+Cars oraz M-Sport pod wodzą Maćka Wody.

Neuville ogier 3 Mikkelsen

Oficjalne wyniki z Rajdu Niemiec 2016 można znaleźć tutaj.

zdjęcia: ADAC Rallye Deutschland, Maciej Niechwiadowicz
źródło: www.rally-base.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.