Shanghai International Circuit
Położenie: Szanghaj, Chiny
Pierwsze Grand Prix: 2004
Długość: 5.451 km
Liczba okrążeń: 56
Dystans wyścigu: 305.066 km
Shanghai International Circuit to tor na nowe tysiąclecie – wybudowany kosztem 240 milinów dolarów. Jest nowoczesnym torem [projektu Hermanna Tilke] z oszałamiającą infrastrukturą. Zadebiutował wyścigiem Formuły 1 w 2004 roku.
Tor o długości 5 400 metrów jest w kształcie znaku „shang”, który oznacza „wysoko” lub „powyżej”
Elementów chińskiej kultury wykorzystanych w projekcie jest więcej. Mówimy tu na przykład o budynkach wzorowanch na tych ze sławnego ogrodu Yuyuan w Szanghaju. Natura wraz z najnowszą technologią zostały z wielką ostrożnością wykorzystane i połączone, by stworzyć harmonię między poszczególnymi elementami.
Na uwagę zasługuje również samo ułożenie toru, gdzie duża ilość zakrętów oraz długie proste wyciskają wszytko, zarówno z bolidów jak i samych kierowców, nie pozostawiając miejsca na błędy. To połączenie tworzy kilka ciekawych miejsc, w których można się pokusić o manewry wyprzedzania – czyli najlepszą rzecz dla kibiców jak i samych zawodników. Główna trybuna tworzy miejsce dla 29.000 fanów dając im jednocześnie możliwość śledzenia wydarzeń, aż na 80 procentach toru.
Opony
Grafika Pirelli na GP Chin:
Pogoda w Chinach jest równie nieprzewidywalna co w Malezji, ale temperatury powinny być niższe. Strategie zespołów według Pirelli powinny oprzeć się na dwóch pitstopach. Najwięcej problemów będzie z lewą przednią oponą.
Pogoda
źródło: formula1.com, twitter.com/pirellisport, weather.com