Przejdź do treści

Zastrzyk emocji po Szilveszter Rallye 2016!

Z 28 na 29 grudnia na torze Hungaroring na Węgrzech odbył się Szilveszter Rallye. Tor znany głównie z wyścigów Formuły 1 przekształcił się w rajdowe odcinki. Rajd na ponad 270 zgłoszeń ukończyło 166 załóg, w tym 7 polskich. W klasyfikacji generalnej wygrał Vincze Ferenc z Kuti Peter (Skoda Fabia R5). Wśród polskich załóg najszybszy okazał się Waldemar Janecki z Dawidem Boronem (BMW E30 318 is), a zaraz po nim Marek Grzelak i Dominik Letniowski (BMW e46 coupe) a trzecią polską załogą  został duet Jerzy Smagała z Konradem Giergielem (Honda Civic).

Razem z załogą Jerzego Smagały i jego pilotem Konradem Giegielem pojechaliśmy na Szilveszter Rallye. Po przyjechaniu na tor, czas na szybki serwis, rozejrzenie się po terenie i zapoznanie. Odcinki zapowiadały się ciekawie. Najdłuższy z nich Ring Belso kor/circle wynosił 11,47 km, Ring Kulso 9,37 km, a ostatni z nich Ring belso szimpa/simple miał długość 6,08 km.

Załogi po zapoznaniu wyruszyły na wieczorny prolog. Odcinek był umieszczony w wewnętrznej części toru. Na nim zaczęły się prawdziwe emocje i rywalizacja. Kibiców nie brakowało. Rajd wzbudził zainteresowanie nie tylko Węgrów, ale także Polaków czy Słowaków, którzy specjalnie na niego przyjechali. Dzięki nim stworzyła się atmosfera nie do opisania. Krzyki, oklaski, gwizdanie rozlegały się po całym torze razem z dźwiękiem silnika.

Rajd był specyficzny. Odcinki specjalne przekroczyły 60 km, były one usytuowane wewnątrz toru i na jego obrzeżach. Dla kibiców był to plus, bo przez całe dwa dni na torze i wokół niego było słychać ryk silników. To nie wszystko. Odcinki były położone blisko siebie, więc można było się swobodnie poruszać i z różnych punktów obserwować rajdówki.

Podczas rajdu był bardzo zróżnicowany poziom. Startowały „potwory” typu Ford Fiesta R5+ czy Skoda Fabia R5, których dogonienie graniczyło z cudem. W rajdzie dużą popularnością cieszyły się Lady, było ich mnóstwo, ale trzeba przyznać, że niektóre z nich prowadziły widowiskową jazdę. Czuć było niezwykłą atmosferę tego rajdu. Nie chodziło o same wyniki, kierowcy się bawili i pozwalali sobie na różne popisy, oczywiście kibice nie narzekali na brak wrażeń.

Po pierwszym odcinku humor dopisywał załodze Jerzego Smagały i Konrada Giergiela, którzy po raz pierwszy wystartowali swoją nową rajdówką – Hondą Civic. Tor okazał się najlepszym miejscem na wspólne oswojenie, a Honda nie zawiodła i pokazała, że potrafi być naprawdę szybka.

Impreza rangi Moto Show, przeprowadzona na legendarnym torze Hungaroring to wymarzony debiut w nowym samochodzie – Hondzie Civic. Odcinki różnorodne, partie o charakterystyce wyścigowej, kjs’owej i rajdowej przeplatały się ze sobą, a przy tym były bardzo szybkie i techniczne. Atmosfera rajdu niesamowita. Mnóstwo kibiców, którzy żyli tą imprezą i dało się to odczuć. Pierwszy nocny odcinek był zastrzykiem emocji, które siedziały we mnie jeszcze długo po nim. Z Hondą udało nam się znaleźć wspólny język. Jazda była przyjemnością, pełną werwy. Nowa maszyna nas nie zawiodła, a nawet znalazła pierwszych węgierskich fanów, którzy tłumnie odwiedzali nas na serwisie. – podsumowuje Jerzy Smagała.

 

W czwartek intensywny dzień, podczas którego do przejechania zostało 6 odcinków specjalnych. Niestety załoga w składzie Tomasz Zbroja i Piotr Walczak musiała zrezygnować z rajdu. Awaria sprzęgła nie pozwoliła im wjechać na odcinek. Rajdu nie ukończyły także takie załogi jak: Przemyslaw Gosztyłaa z Barbarą Gosztyłą,  Mariusz Grudka z Marcinem Gut oraz Piotr Gadomski i Karol Hejny.

Zwycięzcą rajdu zostali Vincze Ferenc z Kuti Péter (Skoda Fabia R5), którzy z ponad 7 sekundową przewagą, na ogonie zostawili Ifj.Kiss László z Kissné Varga Zsuzsanna (Ford Fiesta R5). Podium uzupełniają Kazár Miklós i Ferencz Ramón (Ford Fiesta R5)

Wśród Polaków najszybszy okazał się Waldemar Janecki i Dawid Boron (BMW E30 318 is), tuż za nimi ze stratą tylko 1,4 sek Marek Grzelak i Dominik Letniowski (BMW e46 coupe) na trzecim miejscu znalazł się Jerzy Smagała z Konradem Giergielem (Honda Civic).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.