Przejdź do treści

Paryż 2016: Ferrari GTC4 Lusso T z silnikiem V8

Pojawi się nowa opcja dla klientów chcących zakupić Ferrari GTC4 Lusso. W palecie silników, oprócz potężnego wolnossącego V12, znajdzie się V-ósemka. Model Ferrari GTC4 Lusso T zadebiutuje na paryskim salonie samochodowym.

Ferrari GTC4 Lusso będzie dostępne z podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8, który pochodzi z modelu 488 GTB. Dzięki temu GTC4 Lusso T jest pierwszym czteromiejscowym Ferrari z turbodoładowaną widlastą ósemką.

123

Ma ona 3,9 l pojemności i osiąga moc równą 610 koni mechanicznych i 760 Nm momentu obrotowego. Ma o około 80 km mniej niż wersja V12, ale nadrabia momentem obrotowym, ponieważ widlasta dwunastka ma „jedynie” 697 Nm. Ale to nie wszystko…

Włosi zrezygnowali ze skomplikowanego napędu na cztery koło, znanego z pierwowzoru i w Ferrari GTC4 Lusso T napęd przekazywany jest jedynie na tylną oś. Dodatkowo zastosowany silnik V8 jest o wiele lżejszy niż V12. Dzięki temu masa pojazdu sporo się zmniejszyła.

W efekcie „uturbiona” wersja Ferrari GTC4 Lusso osiąga „setkę” w czasie 3,5 s, a to jedynie o 0,1 s dłużej niż egzemplarz z V12 pod maską. Większa różnica dotyczy prędkości maksymalnej, ponieważ wersja V8 rozpędzi się do 320 km/h, a V12 – do 335 km/h.

Ferrari twierdzi, że silnik V8 lepiej spisze się w codziennej jeździe, szczególnie w obszarach miejskich. Natomiast wersja z V-dwunastką pozostanie prawdziwym grand tourerem. Świadczy o tym, między innymi, różnica w zużyciu paliwa. Jak twierdzi producent z Maranello, Ferrari GTC4 Lusso T V8 ma palić 11 l/100 km, czyli o 4 litry mniej niż V12.

Nasuwa się pytanie: czy to kolejny krok do „uturbienia” całej gamy modelów Ferrari?

bez-tytulu

Źródło: Ferrari

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.