About the author

Related Articles

4 Comments

  1. 1

    Tomasz Romanowski

    Po pierwsze należałoby oddzielić hybrydy od całkowicie elektrycznych. Przykładowy Prius ze zdjęcia ma silnik spalinowy o pojemności 1797 cm3 – więc ma wszystkie wady zwykłych silników – jedynie mniej pali – o ile? Aż o ogromne 2,6l/100km. Wersja zwykła, którą można porównać osiągami dysponuje sinikiem benzynowym 1598cm3, jest lżejsza o około 130kg i ma większy moment obrotowy o 12% i lepiej przyśpiesza (o 6,25%).
    No i najważniejsze: przy aktualnych promocjach hybryda jest o 15.500zł droższa.
    Masz 15.500zł – na co je wydasz?

    Reply
    1. 1.1

      Krystian Pomorski

      W tekście jest mowa o Toyocie Auris. Jej odpowiednik w dieslu kosztuje tyle samo co hybryda. Napisalem o tym by pokazać, że hybryda to nie jest dziś nie wiadomo jaki wydatek. Poza tym – nie bierzesz pod uwage kosztow eksploatacji, a to meritum. Turbospreżarki i dwumasy sa dziś nawet w samochodach benzynowych. I na pewno predzej czy później sie zepsuja. Hybrydy sa pozbawione tych podzespołów, i jeszcze szeregu innych rzeczy (np. rozrusznik, pasek klinowy) więc z tych 15 000 zł to po paru latach zostanie tyle, co na kawe w Starbucksie.

      Pozdrawiam

      Reply
  2. 2

    Dariusz Pawlik

    Coraz bardziej przekonuję się do hybryd. Ten tekst także uświadomił mi wiele rzeczy. 🙂 Dzięki.

    Reply
    1. 2.1

      Krystian Pomorski

      Panie Dariuszu, bardzo się z tego cieszę 🙂 Ja również coraz bardziej się do nich przekonuję, a czas pokazał, że czarne scenariusze odnośnie eksploatacji tego typu auta się nie spełniły.

      Pozdrawiam

      Reply

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

2018 Powered By Mototrends.pl