Przejdź do treści

Lexus GS F

Najmłodszy członek rodziny „F” charakteryzuje się wyraźnie sportowymi własnościami jezdnymi, które dopracowane zostały na japońskim torze wyścigowym, a następnie doszlifowane na osławionej trasie Nordschleife niemieckiego toru Nürburgring.

gsf-image-003-1920x1080_tcm-3078-393914

  • Prędkość i zwinność sportowego auta klasy premium w eleganckim czterodrzwiowym opakowaniu
  • Wolnossąca 5,0-litrowa jednostka V8 rozwijająca 477 KM i 530 Nm
  • Połączenie cykli roboczych Otto i Atkinsona w celu zmaksymalizowania osiągów i wydajności
  • Strukturalne wzmocnienia i dynamicznie zestrojone zawieszenie zapewniają stateczność przy dużych prędkościach i zwinność godne sportowego bolidu
  • Nowatorski mechanizm różnicowy typu Torque Vectoring, zapewniający optymalne własności jezdne
  • Wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa Lexus Safety System +

Specjalnie zestrojone zawieszenie, większe koła oraz wzmocniony układ hamulcowy z jasnopomarańczowymi zaciskami nadają Lexusowi GS F doskonałą stateczność przy dużych prędkościach oraz zwinność godną rasowego sportowego auta. Elementy te składają się również na niemal neutralną charakterystykę przy większości rodzajów skrętów.

Pod maską pojawi się zionący ogniem, wolnossący 5-litrowy silnik V8, rozwijający imponujące 477 KM i ponad 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa będzie współpracować z niezwykle szybką, 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów z funkcją ręcznej zmiany przełożeń i czterema trybami pracy: normalnym, ekonomicznym oraz sportowym S i – przeznaczonym do jazdy po torze wyścigowym – sportowym S+. Legitymujący się najniższą w swojej klasie masą własną, wynoszącą 1830 kg, tylnonapędowy sedan GS F pod względem dynamiki rozpędzania nie będzie ustępował sportowemu coupe, zaś ze swoją maksymalną prędkością będzie trudnym przeciwnikiem dla wielu rasowych samochodów wyścigowych. 32-zaworowa jednostka typu DOHC jest nie tylko mocna, ale i ekonomiczna, dzięki możliwości przełączania się na cykl Atkinsona podczas spokojnej jazdy.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.