Przejdź do treści

Lexus LC 500 – wszystko co chciałbyś o nim wiedzieć

Jeden z najbardziej wyczekiwanych modeli ostatnich lat, czyli Lexus LC 500 pojawił się w Polsce. Co ciekawe, nie było w planach jego produkcji. Podwalin tego projektu należy szukać podczas targów w Detroit w 2012 roku, kiedy japoński producent zaprezentował prototyp sportowego LF-LC. Jak dobrze pamiętamy, odbyło się to w atmosferze małego skandalu, bo zdjęcia wyciekły zaraz przed premierą za pośrednictwem amerykańskiego magazynu Road&Truck. Zanim wydawca usunął z YouTube’a film promujący nowy numer gazety, internauci zdążyli zrobić screeny.

Nasz dziennikarz, Krystian Pomorski, odwiedził Lexusa LC 500 w Warszawie. W akompaniamencie pianina na temat samochodu wypowiada się Kamil Karasek, kierownik ds. klientów kluczowych w Salonie Lexusa Żerań.

Lexus LC 500 – silnik i skrzynia biegów

„Cała platforma samochodu to nowa platforma GAL, która będzie używana do wszystkich luksusowych modeli Lexusa w najbliższej przyszłości. LC występuje w dwóch wersjach napędowych. Jest to LC 500, bazujący na ośmiocylidrowym silniku, który niemal w całości wykonany jest z kutego aluminium. Moc szacowana jest na blisko 473 konie mechaniczne. Moment obrotowy to 520 nM, napęd przekazywany jest oczywiście na tył. Samochód przyspiesza od zera do setki w 4,3 sekundy. Druga wersja napędowa to hybryda, bazująca na 3,5 litrowej V6-tce. Do tego silnik elektryczny, co sumarycznie daje 360 KM i 380 nM momentu obrotowego”.

„Skrzynia biegów ma nową budowę. Założenia były takie, by była o co najmniej 10 kg lżejsza, od wszystkich 8-mio biegowych, które są obecnie. To się udało. To pierwszy na świecie automat 10-cio biegowy z trybem sekwencyjnym, który zmienia biegi tak szybko, jak skrzynia DSG. To są milisekundy. W układzie wydechowym w części luźnej zastosowano tzw. „zawory drgań”, które powodują szorstki pomruk silnika, który po odpaleniu V8-ki daje piękny, basowy dźwięk”.

Lexus LC 500 – góra

„W tym modelu uzyskano blisko 20% trwalszą strukturę nadwozia, sztywniejszą, w porównaniu do LFA. Dzięki temu wyeliminowano skręty materiałów nośnych czy samej karoserii podczas ostrych jazd testowych. Drzwi i maska wykonane są również z aluminium wysokogatunkowego. Do tego wzmocnione włóknem kompozytowym – dotyczy to również poszycia dachu. Akumulator przeniesiono do części tylnej, co pozwoliło uzyskać świetną proporcję mas, a dokładnie 52:48. Bardzo mocno wysunięto koła do naroży samochodu, by uzyskać jeszcze lepszą stabilność podczas pokonywania zakrętów. Ważną rolę gra tutaj także para bocznych wlotów, która służy do tzw. docisku samochodu. Po przekroczeniu 90 km/h wysuwa się spojler tylny, podobnie jak w Porsche 911, który powoduje, że opływ powietrza dociska nam tył, pod którym znajduje się oś napędzająca koła”.

Lexus LC 500 – dół

„Koła mają 21 cali w najdroższej wersji Super Tourismo. Mamy tu także opony odporne na przebicie typu Run Flat, o rozmiarze 275/35 R21 na tylnej osi. Jeśli chodzi o układ hamulcowy to Lexus czerpał wiedzę od najlepszych firm. W wyniku tego stworzono sześciotłoczkowe zaciski z przodu oraz czterotłoczkowe z tyłu, które zapewniają doskonałą siłę hamowania. Droga hamowania wynosi według nas około 30 metrów. Tarcze mają 18-cali i są to tzw. tarcze pływające, które charakteryzują się mniejszą podatnością na przegrzanie. Jeśli chodzi o zawieszenie to kolumny oraz większość wahaczy to także kute aluminium, które znacząco zwiększa twardość zawieszenia , ale równocześnie zmniejsza masę nośną samochodu”.

Lexus LC 500 – wnętrze, systemy

„Całość bazuje na światowej sławy jakości Takumi. To najwyższa dbałość o spasowanie elementów, jak również połączenia szlachetnych materiałów. Deska rozdzielcza obszyta została skórą. Skórzane fotele zaprojektowane zostały przez znaną firmę Recaro dla Lexusa. We wnętrzu znajdziemy także elementy z alcantary. Co do nagłośnienia to mamy tu oczywiście światowej sławy markę Mark Levinson. To już swego rodzaju tradycja w Lexusie. W standardzie znajduje się 10 poduszek powietrznych oraz wszystkie systemy bezpieczeństwa, wraz z Lexus Safety Sense Plus. To min. aktywny tempomat zapobiegający kolizji oraz z funkcją ochrony pieszego czy system utrzymania pasa ruchu”.

„Poza tym, model LC 500 posiada światła LED-owe z każdej strony. Z tyłu posiada system 3D, czyli tunel, do którego wchodzą diody i podświetlają nam cały reflektor. Coś, czego nie ma jeszcze konkurencja”.

A jak Wam podoba się nowy samochód Lexusa?

Krystian Pomorski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.