Przejdź do treści

74. Rajd Polski 2017 – Neuville nie do pokonania!

Deszcz, ślisko, błoto – taka aura przywitała nas podczas 74. edycja Rajdu Polskiego, która już po raz ósmy odbywa się jako Rajdowe  Mistrzostwa Świata.

Do rywalizacji w rajdzie zgłosiło się 47 załóg – nie mieli łatwego zadania do pokonania. Najlepiej w rajdzie poradził sobie Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Za nimi jadący tym samym samochodem Hayden Paddon i Sebastian Marshall. Na ostatnim miejscu na podium uplasował się obecny Mistrz Świata Sébastien Ogier z pilotem Julienem Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC).

 Jestem naprawdę szczęśliwy. Byliśmy silni na ostatnich rajdach. Głównym celem było zmniejszenie straty punktowej do Ogiera. Zmniejszenie jej to dobry wynik. To człowiek, którego można pokonać. Na ostatnich pięciu rajdach musieliśmy walczyć na każdym odcinku. Jest bardzo, bardzo ciężko. Ostatni oes pokonaliśmy bardziej zrelaksowani, mając większą przewagę. Końcówka mistrzostw będzie bardzo ciekawa i ciężka – podsumował Neuville na mecie rajdu.

Szczególnie warunki pogodowe podczas rajdu nie rozpieszczały zawodników, a także kibiców. Deszcz nie ustępował. Dlatego szutrowa trasa, którą pokonywali zawodnicy była trudna do przewidzenia, mimo sporządzonego wcześniej opisu. Zacięta rywalizacja trwała do samego końca. Najbardziej wrzało u liderów klasyfikacji generalnej – Thierry Neuvilla i Otta Tanaka jadący z pilotem Martin Jarveoja (Ford Fiesta WRC), którzy ciągle wymieniali się prowadzeniem w rajdzie. Do czasu.

Przejazd 18-kilometrowej trasy Paprotki przewrócił sytuacje do góry nogami. Lider klasyfikacji i główny faworyt do wygrania rajdu na Mazurach – Ott Tanak w końcowej partii odcinka wypadł z zakrętu uderzając w drzewo. Ten błąd zdyskwalifikował go z dalszej rywalizacji. Po raz drugi podczas Rajdu Polskiego, estońskiego kierowce sięgnął pech, tracąc szanse na zwycięstwo.

To był bardzo śliski zakręt. Uderzyłem tyłem w pobocze, samochód obrócił się i przodem zahaczyłem  o drzewo. Cóż więcej mogę powiedzieć – takie rzeczy zdarzają się w tym sporcie – przyznaje Ott Tanak.

Thierry Neuville tracąc najgroźniejszego rywala w rajdzie został liderem klasyfikacji. Wypadek Ott Tanaka dał również szanse obecnemu liderowi Mistrzostw Świata na zajęcie podium.

Uszkodziłem przód samochodu i nie prowadził się optymalnie. Cieszę się, że jestem na mecie. Nie zasłużyłem na podium, ale czasami bierzemy, to co otrzymujemy. Szkoda Otta. Wykonał świetną pracę. Był super szybki. Szkoda, że tak skończył się rajd dla niego – mówił Ogier.

W WRC 2 po pierwsze zwycięstwo w karierze sięga Ole Christian Veiby, który skutecznie mimo zaciętej rywalizacji z Pontusem Tidemanda dojechał szybciej do mety. Wśród polaków w tej kategorii najlepszy był Wojciech Chuchała, który zajął szóste miejsce.

W WRC 3 j Junior WRC najszybszy okazał się Nil Solansa, Hiszpan jest na najlepszej drodze by sięgnąć mistrzowskie tytułu w tych kategoriach. Podium uzupełnia polski kierowca Jakub Brzeziński, który bezbłędnie przemierzał odcinki Rajdu Polskiego.

ORLEN 74. Rajd Polski – klasyfikacja końcowa (czołowych 10 załóg):

1. Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Hyundai i20 Coupe WRC 2.40.46,1

2. Hayden Paddon (NZL)/Sebastian Marshall (GBR) Hyundai i20 Coupe WRC + 1:23.9

3. Sébastien Ogier (FRA)/Julien Ingrassia (FRA)  Ford Fiesta RS WRC + 2:20.8

4. Dani Sordo (ESP)/Marc Marti (ESP) Hyundai i20 Coupe WRC + 2:47.4

5. Stéphane Lefebvre (FRA)/Gabin Moreau (FRA) Citroën C3 WRC + 3:11.8

6. Teemu Suninen (FIN)/Mikko Markkula (FIN) Ford Fiesta RS WRC + 3:16.8

7. Mads Østberg (NOR)/Ola Floene (NOR) Ford Fiesta RS WRC + 3:39.6

8. Elfyn Evans (GBR)/Daniel Barritt (GBR) Ford Fiesta RS WRC + 4:39.1

9. Andreas Mikkelsen (NOR)/Anders Jaeger (NOR) Citroën C3 WRC + 4:43.5

10. Juho Hänninen (FIN) Kaj Kaj Lindström (FIN) Toyota Yaris WRC + 4:53.7

 

źródło: www.rajdpolski.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.