Era tradycyjnych silników spalinowych zdaje się odchodzić. Nie ma już sentymentów w koncernach samochodowych. Jaką przyszłość nam szykują? Co będziemy tankować do nowych samochodów?
(więcej…)Starsi kierowcy myślą o autach bardziej praktycznie, a młodzi częściej szukają stylu i wygody. Czy to stereotypy?
(więcej…)Nissan wydał ostatnio kolorowankę, w której można spotkać takie modele jak GT-R w trzech generacjach (R 35, BNR32, KPGC10), Fairlady 240Z czy futurystyczne Gran Turismo Concept.
(więcej…)Mały gadżet, alkomat. Dopuszczalne stężenie alkoholu dla kierowcy w polskim prawie to 0,2 promila, praktycznie to oznacza zero alkoholu we krwi.
(więcej…)Nissan GT‑R NISMO 2020 stawia na pełną równowagę. Nowe, sprawdzone w wyścigach turbosprężarki, ulepszone sterowanie zmianą biegów, lżejsze podzespoły, obniżona całkowita masa oraz zmodernizowane hamulce, koła i opony.
(więcej…)W ostatnich tygodniach marka Pickup Design zatrząsnęła rynkiem motoryzacyjnym, bowiem jako jedyna na świecie – tak mocno skupiła się na modyfikacjach i stylizacji Mercedesa Exy.
Pickupy to samochody, które kojarzone są przede wszystkim z ich funkcjonalnym przeznaczeniem. Mało kto myśli o tym, że taki samochód może pełnić rolę luksusowego miejskiego SUV-a. Do innych wniosków doszli właściciele marki, która wywodzi się spod skrzydeł Carlex Design Europe, firmy znanej dotąd głównie z modyfikacji samochodów premium oraz limitowanych edycji luksusowych Vanów. Poprzez odważne, designerskie modyfikacje zewnętrzne i wewnętrzne pickupów pokazują, że użytkowy charakter pojazdu nie musi wykluczać wyszukanej estetyki.
Pickup Design
Pickup Design tworzy autorski design, produkuje zaawansowane body kity, do których wykorzystuje nowoczesne technologie i materiały, min. lekkie polimery plastiku, a także włókno węglowe. Dodatkowo sąmochód może być wystylizowany poprzez nieszablonowe oklejenia czy też emblematy. Zaglądając do wnętrza pojazdów ma się wrażenie, że otwieramy wnętrze luksusowej limuzyny. Ciekawe wzornictwo, skórzana tapicerka czy autorska zmodyfikowana kierownica, to podstawowe modyfikacje w każdym samochodzie, ale wszystko zależy od modelu pojazdu. A w ofercie Pickup Design znajdziemy samochody takie jak: Toyota Hilux Hilly, VW Amarok Amy, Mercedes X-Class Exy, Mitsubishi L200 Lucky, Fiat Fullback Fully, Nissan Navara Navy.
Mercedes X-Class Exy
Mercedes Exy Urban Mercedes Exy Off-Road
Ogromnym zainteresowanie mediów cieszy się wprowadzony kilka tygodni temu model Mercedes X-Class Exy oferowany w dwóch opcjach: Urban oraz Off-Road w edycji 999 egzemplarzy z modelu na cały świat. Jak sama nazwa tych edycji sugeruje, model Urban skierowany jest do klienta, któremu bliżej jest do miejskiego stylu życia, ceniącego luksus i wyszukany design a Off-Road celuje w klienta zainteresowanego przygodami w terenie. Pod te wymagania wersja Off-road wyposażona została w udogodnienia takie jak: terenowe koła podwyższone zawieszenie, hak holowniczy lub patrolowe oświetlenie.

Śmiałe modyfikacje pickupów marki Pickup Design spotkały się z międzynarodowym zainteresowaniem mediów i klientów. W ostatnim czasie frima podjęła współpracę z Toyota Motor Poland. Samochody Toyota Hilux Hilly będą dostępne w ofercie sieci dealerskiej w całej Polsce. Sukcesem zakończyły się także rozmowy z Nissan Central Eastern Europe, które zaowocowały wprowadzeniem modelu Nissan Navara Navy do sieci dealerskiej marki. Firma nie ogranicza się jdnak do rynku polskiego. Kilka dni temu została podpisana umowa współpraca z czołowym graczem na rynku automotive w Nowej Zelandii, która będzie wyłącznym dystrybutorem pojazdów na terenie Australazji.

Luksusowe modyfikacje pickupów to trend coraz bardziej popularny. Wiąże się on ze współczesnym stylem życia łączącym na równi pracę z aktywnym stylem życia oraz wzrastającymi wymaganiami klientów pod kątem ich indywidualnych preferencji. Taki luksusowy pickup trafia w potrzeby wielowymiarowo. Stanowi nadal funkcjonalny samochód przeznaczony do pracy czy realizowania pasji, a jednocześnie doskonale porusza się i prezentuje w warunkach miejskich. To wszystko sprawia, że użytkownik nie stoi już przed koniecznością wyboru pomiędzy wygodnym SUVem a funkcjonalną ciężarówką.
Wakacyjny Ranking Car Spotting Polska Top20 – nadrabiamy zaległości!
Prezentujemy skumulowany ranking Car Spotting Polska Top20 czerwiec/lipiec 2018. Niestety nie udało nam się podsumować w lipcu rankingu więc teraz mamy aż 20 samochodów w najnowszym zestawieniu! Yedrula tym razem na wakacjach
1. Bugatti Veyron

2. Rolls Royce Phantom VIII

3. Wołga Coupe

4. Lamborghini Urus

5. 2xDodge: ’68 Charger & ’70 Charger

6. BMW M3 F80 Competition

7. BMW M3 DTM

8. Porsche 918 Spyder

9. Porsche RWB 964

10. Toyota Supra

11. Dodge Charger R/T

12. Mustang&Maserati&Lexus

13. Arrinera Hussarya

14. Ultima GTR 720

15. Bentley Continental GT 2018 First Edition

16. Nissan Skyline R34 GTR V-Spec

17. McLaren 675LT Spider

18. Ford Mustang Shelby GT500 Eleanor (replika)

19. Brabus SLS AMG Roadster

20. Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II

Ranking TOP10 Styczeń 2018
Ranking TOP10 Luty 2018
Ranking TOP10 Marzec 2018
Ranking TOP10 Kwiecień 2018
Ranking TOP10 Maj 2018
Tavria – Damis
Początek tej historii sięga roku 1995, kiedy warszawska firma Damis Motor Poland otworzyła w halach przy ul. Brzezińskiej w Łodzi, montownię ukraińskich samochodów marki ZAZ Tavria. Zaprezentowany w 1987 roku samochód cieszył się w Polsce, na początku lat 90-tych dużą popularnością. Za cenę niewiele wyższą od Malucha, można było stać się właścicielem pojazdu, który gwarantował wygodną podróż czterem dorosłym osobom z bagażem. Za Tavrią przemawiał także dosyć nowoczesny kształt karoserii i przyzwoity silnik 1.1 litra o mocy 53 KM. Wymienione zalety wpłynęły zapewne na podjęcie decyzji o popularyzacji tego pojazdu w Polsce. W stosunku do ukraińskiego odpowiednika, łódzkie Tavrie wyróżniały się nieco lepszymi materiałami i precyzyjniejszym montażem. Zastosowano wiele elementów produkcji polskiej, między innymi opony, akumulatory, instalacje elektryczne. Na liście wyposażenia seryjnego znalazł się katalizator i wspomaganie układu hamulcowego. „Polskie” Tavrie zostały skuteczniej zabezpieczone antykorozyjnie od egzemplarzy ukraińskich, po latach eksploatacji widać mniejszą ilość „brązowych wykwitów”. W sumie na rynku polskim sprzedano 6 000 sztuk tych samochodów.

Drugi etap – Yugo
Firma Damis rozszerzyła w 1999 roku ofertę składanych w Łodzi pojazdów, podpisując umowę z fabryką w Kragujevacu. W cennikach nowych samochodów pojawiły się trzy modele Koral, Koral Cabrio i Florida, znanej marki Yugo. Pierwszy z modeli został zaprezentowany w 1980 roku. Nie była to nowa konstrukcja, tylko głęboko zmodernizowany Fiat 127, wywodzący się z lat 70-tych. Zaawansowany wiek Korala widać chociażby po kształcie kanciastej karoserii z tzw. „rynienkami”. Pod maską montowano dwa silniki 1.1 i 1.3, które otrzymały nowy osprzęt firmy Bosch. Za model ten z podstawową jednostką 1.1 należało w 1999 roku zapłacić 19 000 zł. Uważam, że najatrakcyjniejszym samochodem, montowanym w Łodzi był Yugo Florida. W przeciwieństwie do mniejszego Korala, kompaktowy pojazd zaprezentowany w 1988 roku, wyróżniał się atrakcyjną na ówczesne czasy linią karoserii, której autorem był sam Giorgio Giugiaro. Najbardziej zbliżonym stylistycznie pojazdem do Floridy jest Citroen ZX, debiutujący na rynku dopiero w 1991 roku. Powróćmy jednak do auta z Kragujevacu, które cechuje przestronne wnętrze, duży bagażnik o pojemności 410 dm oraz niezły silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa o mocy 68 KM. Pomimo tych niewątpliwych zalet oraz cenie wynoszącej zaledwie 25 000 zł, Floridzie jak i pozostałym modelom Yugo, czyli Koralowi i Koralowi Cabrio nie udało się odnieść sukcesu na „naszym” rynku.
Co więc zdecydowało o porażce?
Moim zdaniem brak zaufania do marki, niedostępność wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa i komfortu, zaledwie dwa salony sprzedaży oraz niekorzystne warunki gwarancji, roczna mechaniczna i dwuletnia perforacyjna. Po zmontowaniu jedynie 700 egzemplarzy wszystkich odmian Yugo, wycofano się z dalszych planów sprzedaży tych samochodów. Zaprzestano też montażu ukraińskich Tavrii, które były na koniec XX wieku samochodami już przestarzałymi i kiepsko wykonanymi. Tak zakończyła się era samochodów Made in Łódź.