Przejdź do treści

Auta i pokolenia – co nas może zaskoczyć?

auta i pokolenia, co wiemy?

Starsi kierowcy myślą o autach bardziej praktycznie, a młodzi częściej szukają stylu i wygody. Czy to stereotypy?

O tym jak z wiekiem zmieniają się preferencje motoryzacyjne Polaków, w swoim nowym raporcie pisze EFL.

auta i pokolenia, preferencja polaków
https://www.mototrends.pl/ciekawostki/auta-i-pokolenia-co-nas-moze-zaskoczyc/czym-dla-polakow-jest-samochod/

Raport Europejskiego Funduszu Leasingowego prezentuje wyniki badania, w którym o swoim spojrzeniu na samochody opowiedzieli ankietowani z czterech pokoleń:

  • Baby Boomers (osoby w wieku 55+),
  • pokolenie X (dzisiejsi 40- i 50-latkowie),
  • pokolenie Y (millenialsi, urodzeni pomiędzy 1981 a 1995 rokiem),
  • pokolenie Z (dzisiejsi 20-latkowie).

Autorzy badania zadali im pytania dotyczące m.in. preferencji przy wyborze auta, najbardziej potrzebnego wyposażenia dodatkowego oraz tego, co znaczą dla nich własne cztery kółka.

Czego możemy dowiedzieć się z wyników?

Młodsi lubią się prezentować, starsi wolą oszczędzać

Jak pisze w swoim raporcie EFL, starsze pokolenia kierowców przy zakupie samochodu wykazują się bardziej praktycznym podejściem. Zwracają uwagę przede wszystkim na niezawodność pojazdu oraz koszty jego utrzymania. Młodsi patrzą na cztery kółka nieco inaczej. Większe znaczenie ma dla nich estetyka, moc silnika oraz poczucie komfortu. Co do jednego wszystkie pokolenia są jednak zgodne: priorytetem jest bezpieczeństwo.

Różnice pomiędzy pokoleniami zauważymy również w odpowiedziach dotyczących wyboru dodatkowego wyposażenia. Starsi ankietowani, z pokolenia X oraz Baby Boomers, częściej wskazywali takie akcesoria, jak pokładowa nawigacja GPS czy dodatkowe poduszki powietrzne. Dla młodszych, „Zetek” i millenialsów, ważne jest z kolei to, by w aucie dobrze słuchało się muzyki. Dużo częściej wskazywali w badaniu na sprzęt car audio, taki jak dobre głośniki czy radio samochodowe.

samochody różnych pokoleń
https://www.mototrends.pl/ciekawostki/auta-i-pokolenia-co-nas-moze-zaskoczyc/dlaczego-nie-posiadasz-samochodu/

Z wiekiem słabną nasze uczucia do czterech kółek?

Co ciekawe, cztery pokolenia polskich kierowców niemal zgodnie przyznają, że motoryzacja jest ich pasją, a samochód daje im poczucie wolności. Najmniejszy odsetek pasjonatów znajdziemy wśród najstarszych Polaków – w pokoleniu Baby Boomers nie przekracza on 50%.

Z raportu jasno wynika, że to właśnie najmłodsi kierowcy najmocniej przywiązują się do swoich aut. Ze stwierdzeniem „Samochód jest dla mnie niczym dobrym kompan, lubię spędzać w nim czas” zgadza się 8 na 10 kierowców z pokolenia Z i tylko 5 na 10 baby boomersów. Co trzeci kierowca w wieku 40+ przyznaje za to, że za kierownicę wsiada dziś rzadko, przede wszystkim wtedy, gdy musi coś załatwić.

Śmiało można więc powiedzieć, że choć samochody to nasza narodowa pasja, z czasem żywe emocje ustępują miejsca bardziej praktycznemu podejściu. Wygląda na to, że polscy seniorzy przez lata spędzone za kierownicą zdążyli już nasycić głód motoryzacyjnego szaleństwa.

samochody a pokolenia, na czym Ci zależy?
https://www.mototrends.pl/ciekawostki/auta-i-pokolenia-co-nas-moze-zaskoczyc/dodatkowe-wyposazenie-samochodu/
ekologia w motoryzacji, jak ją widzą Polacy?
https://www.mototrends.pl/ciekawostki/auta-i-pokolenia-co-nas-moze-zaskoczyc/samochod-a-ekologia/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.