Przejdź do treści

Nissan GT-R NISMO z roku modelowego 2020

Nissan GT‑R NISMO z roku produkcyjnego 2020

Nissan GT‑R NISMO 2020 stawia na pełną równowagę. Nowe, sprawdzone w wyścigach turbosprężarki, ulepszone sterowanie zmianą biegów, lżejsze podzespoły, obniżona całkowita masa oraz zmodernizowane hamulce, koła i opony.

Dążenie do perfekcji wymaga uporu i wytrwałości. Potrzeba ciągłej ewolucji i doskonalenia to właśnie kaizen. Zgodnie z tym podejściem zespół odpowiedzialny za GT‑R NISMO na każdym etapie prac nad pojazdem z własnej inicjatywy podejmował ambitne wyzwania.

Tak właśnie dojrzewa charakter samochodu. Nie chodzi wyłącznie o liczby i mierzalne osiągi, ale o całościowy efekt – o to jak Nissan GT‑R NISMO zespala się z ciałem kierowcy i jakie odczucia towarzyszą jego właścicielowi na ulubionej trasie lub torze wyścigowym.

Pomimo tego, że moc silnika się nie zmieniła (441 kW / 600 KM), kierowca odczuwa to jako dalsze „wzmocnienie” ogólnego charakteru ręcznie składanego silnika VR38DETT.

Zmodyfikowany tytanowy tłumik charakteryzuje się bardziej wyrazistym, ale nie natarczywym tonem rozbrzmiewającym w kabinie. Z zewnątrz lżejszy układ wydechowy można rozpoznać po ręcznie polerowanych końcówkach.

W trybie R udoskonalona 6‑biegowa przekładnia dwu-sprzęgłowa zmienia biegi bardziej agresywnie i intuicyjnie dzięki nowemu algorytmowi adaptacyjnego sterowana przełożeniami (ASC).

Nissan rozpoczął właśnie przyjmowanie zamówień na GT-R NISMO z roku modelowego 2020. Jego cena na rynek polski wynosi 915 000 zł.

Nissan GT-R NISMO – Rozwiązania mechaniczne

Silnik 
OznaczenieVR38DETT
Układ rozrząduDOHC
UstawienieWzdłużne
Liczba i układ cylindrówV6
Materiał: kadłub / głowicaAluminium / Aluminium
Pojemność skokowa (l)3,8
Moc441 kW (600 KM) przy 6800 obr./min1)
Moment obrotowy652 Nm przy 3600–5600 obr./min1)
Średnica cylindra x skok tłoka (mm)95,5 x 88,4 (gładź cylindra z powłoką naniesioną techniką natrysku plazmowego)
Stopień sprężania9,0
Maksymalna prędkość obrotowa silnika7100 obr./min
Układ zasilania paliwemSekwencyjny elektronicznywielopunktowy wtrysk paliwa
Układ zaworów4 zawory na cylinder, CVTCS
TurbosprężarkaWysokowydajny układ dwóch turbosprężarekz modelu NISMO GT3
Mocowanie silnika2 poduszki hydrauliczne (przód),1 stała poduszka (tył)
Zalecane paliwoBenzyna bezołowiowa premiumo liczbie oktanowej 100
Układ kontroli emisjiKatalizator trójfunkcyjny z systememwtórnego wtrysku powietrza
Norma emisji spalinEPA Tier 2-Bin5 (Euro 6D)
WydechPodwójny, z 4 końcówkami (po 2 z każdej strony)Tytanowy tłumik z polerowanymi końcówkami i systemem kontroli dźwięku wydechu
Układ elektryczny 
Układ zapłonowyElektroniczny, układ bezpośredniego zapłonu Nissana (NDIS)
Rozrusznik12 V
Alternator150 A
Akumulator12 V – 65B24(S)-HR/52 Ah
Układ przeniesienia napędu 
Konfiguracja napęduSilnik montowany nad osią przednią,skrzynia biegów ATTESA E-TS zintegrowanaz zespołem tylnej osi, napęd na cztery koła
Skrzynia biegówDwusprzęgłowa, sekwencyjna, 6‑biegowa zintegrowana z zespołem tylnej osi, manetki do sterowania zmianą biegów, system preselekcyjny
Przełożenia     1.     2.     3.     4.     5.     6.     Wsteczny 4,0562,3011,5951,2481,0010,7963,383
Przełożenie przekładni głównejPrzód: 2,937 / Tył: 3,700
Półosie napędoweKompozyt karbonowy
Tryb manualny / automatycznyS
Konfigurowalne sterowanie zmianą przełożeńS
Układ synchronizacji obrotów przy redukcji biegów (DRM)S
Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu typu 1,5-wayS
Układ kontroli trakcji z trybem ograniczonego poślizguS
Dynamiczna kontrola jazdy (VDC)S
Tryb oszczędnej jazdyS
System wspomagania ruszania pod górę (HSA)S
Kontrola reakcji na odchylenie kątowe(ATTESA E-TS)S
Hamulce 
Hamulce karbonowo-ceramiczne: karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe i zaciski Brembo®S
PrzódTypSześciotłokowe jednoblokowe zaciski Brembo®; w pełni pływające, wentylowane i nawiercane tarcze410x38
 Średnica i grubość tarcz (mm)
TyłTypCzterotłokowe jednoblokowe zaciski Brembo®; w pełni pływające, wentylowane i nawiercane tarcze390x32
 Średnica i grubość tarcz (mm)
Sterowanie hamulcamiAktywne wspomaganie hamulców(podwójny układ)
Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS)     Liczba kół     Liczba kanałów     Liczba czujnikówS 444
Elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD)S
Wspomaganie hamowania awaryjnegoS
Hamulec postojowyObsługiwany ręcznie
Kanały powietrzne chłodzące hamulce (przód i tył)S
Układ kierowniczy 
TypWspomaganie zależne od prędkości, przekładnia zębatkowa, aluminiowa listwa zębata,mocowanie czteropunktowe
Przełożenie całkowite15:1
Liczba obrotów kierownicy (między położeniami skrajnymi)2,4
Średnica zawracania (m)12,2
Kierownica3‑ramienna, obszyta tworzywem Alcantara®, z poduszką powietrzną, manualna regulacja w pionie i poziomie, przełącznik stopera
Ciemnoszara kierownica NISMO z czerwonym pasem i detalami z tworzywa Alcantara®S
Kierownica ASCD, z przełącznikami audio, Bluetooth i pomiaru czasu okrążeniaS
Zawieszenie 
Zawieszenie dostrojone przez NISMO, ze specjalnymi ustawieniami amortyzatorów i odpowiednio dobraną charakterystyką sprężynS
Przód  Niezależne z dwoma aluminiowymi wahaczami, zintegrowana konstrukcja rurowo-ramowa, sześciopunktowe mocowanie
Tył   Niezależne wielowahaczowe zawieszenie aluminiowe, zintegrowana struktura rurowo-ramowa, sześciopunktowe mocowanie, aluminiowe wahacze górne/dolne
Wydrążony przedni stabilizator o dużej średnicy(34 mm)S
Wydrążony tylny stabilizator o dużej średnicy(17,3 mm)S
Jednorurowe amortyzatory Bilstein® DampTronic, sterowane komputerowo, 3 położenia regulowane przez kierowcęS
Sprężyny o charakterystyce liniowej (przód), sprężyny progresywne (tył)S
Precyzyjne ustawienie geometrii, pełna regulacjaS
Nadwozie / podwozie 
TypSamonośne
Materiały (główne)Stal, włókno węglowe, odlewy aluminiowe
Dodatkowe łączenia elementów nadwoziaS
Płyta podłogowaPremium-Midship (PM)

Nadwozie

Koła i opony   
KołaPrzód: 20x10J, tył: 20×10,5JS
 Lekkie 9‑ramienne kute obręcze kół RAYS® ze stopu aluminium, lakierowane na czarnoS
OponyUltrawyczynowe opony Dunlop® SP Sport Maxx GT600, umożliwiające kontynuację jazdy po przebiciu (Run Flat); przód: 255/40ZRF20 XL, tył: 285/35ZRF20 XLMieszanka przygotowana specjalnie dla wersji NISMOS
System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS); informacja o ciśnieniu i położeniu wyświetlana na wielofunkcyjnym zestawie wskaźnikówS
Światła  
ReflektoryLEDS
 Zintegrowane światła do jazdy dziennej LEDS
 Automatyczne włączanie/wyłączanieS
Tylne światła4-pierścieniowe światła LED „GT‑R”Centralne światło hamowania LED na spojlerzeSS
Cechy nadwozia   
Pakiet aerodynamiczny NISMO ze specjalnymi zderzakami (przednim i tylnym) z włókna węglowego, lusterkami bocznymi w kolorze czarnym z czerwonym paskiem oraz spojlerami progowymi z włókna węglowegoS
Dach, pokrywa przedziału silnika i przednie błotniki z wlotami powietrza wykonane z włókna węglowegoS
Funkcjonalny tylny dyfuzor pod podwoziem, wykonany z włókna węglowegoS
Tylny spojler z włókna węglowego2)S
Przedni spojler z włókna węglowegoz kanałami powietrznymiS
Pokrywa bagażnika z włókna węglowegoS
Przednie błotniki „aero-blade” z wlotami wentylacyjnymiS
Aerodynamiczna osłona podwozia z przoduS
Zintegrowane aluminiowe klamki zlicowane z powierzchnią drzwiS
Szyby boczne z przodu i z tyłu z filtrem UV, laminowana szyba czołowa ograniczająca przepuszczanie promieniowania UVS
Elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczneS
Zderzaki w kolorze nadwoziaS
Ciemnoszara krata wlotu powietrzaS
Aerodynamiczne wycieraczki szyby czołowej z płaskimi piórami, zmienne tempo pracy przerywanej (zależne od prędkości)S

Wnętrze

Fotele 
Liczba miejsc4
Fotele przednieKubełkowe, sportowe, przygotowane do zamontowania 4‑punktowych pasów bezpieczeństwa
Karbonowe przednie fotele Recaro® o konstrukcji kubełkowej, zaprojektowane specjalnie do wersji NISMO; tapicerka skóra/Alcantara z czerwonymi przeszyciamiS
Czerwone oparcia, gałka dźwigni zmiany biegów i uchwyt na drzwiachS
Fotel kierowcy (z regulacją w 2 kierunkach)S
Fotel pasażera z przodu(z regulacją w 2 kierunkach)S
Zestaw wskaźników 
Wskaźniki/przyrządy:     Prędkościomierz     Obrotomierz     Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej     Wskaźnik poziomu paliwa     Podwójny licznik przebiegu okresowego LCDS
Obrotomierz z czerwonymi akcentamiS
Wyświetlacz wielofunkcyjny wskazujący:     Ciśnienie turbodoładowania     Temperaturę cieczy chłodzącej     Temperaturę i ciśnienie oleju silnikowego     Temperaturę i ciśnienie oleju w skrzyni biegów     Prędkość     Przeciążenia: przy przyspieszaniu, przy hamowaniu, w zakręcie, przy przyspieszaniu i hamowaniu (na jednym ekranie) oraz łączne     Poziom, przepływ i zużycie paliwa     Rozdział siły napędowej między osiami przednią i tylną     Położenie kierownicy     Położenie pedałów hamulca i przyspieszenia     Zegar / stoper     Ciśnienie w oponach (TPMS)S
Udogodnienia 
Kamera cofania Tempomat (ASCD) Elektrycznie sterowane szyby –opuszczanie/podnoszenie jednym naciśnięciem przycisku (po stronie kierowcy i pasażera) Zamek centralny System inteligentnego kluczyka 3 uchwyty na kubki 2 gniazdka 12 V Podświetlane lusterka w daszkach przeciwsłonecznych Automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne Oświetlenie do czytania map i oświetlenie progów Schowki w konsoli środkowej Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja 3‑stopniowa regulacja charakterystyki zawieszenia, skrzyni biegów i VDC Wykończenie wnętrza z włókna węglowego System akustyczny Active Sound Enhancement (ASE)

Bezpieczeństwo i zabezpieczenia

System ochrony pasażerów  
Zaawansowany system poduszek powietrznych Nissana (AABS)Napełniane dwustopniowo czołowe poduszki kierowcy i pasażera, czujniki pasów bezpieczeństwa
Pasy bezpieczeństwa z przodu i z tyłu3-punktowe (typu ELR dla pasażerów i kierowcy)
Przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięciaS
Przycisk blokady elektrycznego sterowania szybS
Górne i dolne zaczepy mocujące na tylnych siedzeniachS
Ochrona przed skutkami kolizji 
Konstrukcja nadwozia z przednimi i tylnymi strefami zgniotuKolumna kierownicy pochłaniająca energię uderzeniaSpecjalne przetłoczenia na pokrywie przedziału silnikaWzmocnienia boczne w drzwiachS
Zabezpieczenie 
Specjalny cylinder zamka drzwi zabezpieczający przed włamaniemSystem zabezpieczenia pojazdu (VSS)ImmobilizerS

 Wymiary

Nadwozie (mm) 
Rozstaw osi2780
Całkowita długość4690
Całkowita szerokość1895
Całkowita wysokość1370
Rozstaw kółPrzód/tył1600/1600
Współczynnik oporu czołowego powietrza (Cd)0,26
 Wnętrze (mm)PrzódTył
Wysokość od siedziska do sufitu968,2851,9
Miejsce na nogi1132,3670,4
Szerokość na wysokości bioder1388,21140,6
Szerokość na wysokości ramion1379,71269
Masy 
Masa własna od (kg)Przód/Tył/Łącznie949/776/1725
Rozłożenie masy (%), przód/tył54/46
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu gotowego do jazdy (kg)2200
Pojemności 
Zbiornik paliwa (l)74
Ilość oleju silnikowego (l)6,2
Ilość cieczy chłodzącej wraz ze zbiornikiem wyrównawczym (l)11,7
Zużycie paliwa (l/100 km)(rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić) 
Niska prędkośćDane zostaną podane w późniejszym terminie
Średnia prędkośćDane zostaną podane w późniejszym terminie
Wysoka prędkośćDane zostaną podane w późniejszym terminie
Bardzo wysoka prędkośćDane zostaną podane w późniejszym terminie
Cykl mieszanyDane zostaną podane w późniejszym terminie

S — standard

1) Wymagane paliwo o liczbie oktanowej 100.

2) Suche włókno węglowe wymaga specjalnej pielęgnacji. Szczegółowe informacje podano w instrukcji obsługi pojazdu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.