Nissan GT‑R NISMO 2020 stawia na pełną równowagę. Nowe, sprawdzone w wyścigach turbosprężarki, ulepszone sterowanie zmianą biegów, lżejsze podzespoły, obniżona całkowita masa oraz zmodernizowane hamulce, koła i opony.
Dążenie do perfekcji wymaga uporu i wytrwałości. Potrzeba ciągłej ewolucji i doskonalenia to właśnie kaizen. Zgodnie z tym podejściem zespół odpowiedzialny za GT‑R NISMO na każdym etapie prac nad pojazdem z własnej inicjatywy podejmował ambitne wyzwania.
Tak właśnie dojrzewa charakter samochodu. Nie chodzi wyłącznie o liczby i mierzalne osiągi, ale o całościowy efekt – o to jak Nissan GT‑R NISMO zespala się z ciałem kierowcy i jakie odczucia towarzyszą jego właścicielowi na ulubionej trasie lub torze wyścigowym.
Pomimo tego, że moc silnika się nie zmieniła (441 kW / 600 KM), kierowca odczuwa to jako dalsze „wzmocnienie” ogólnego charakteru ręcznie składanego silnika VR38DETT.
Zmodyfikowany tytanowy tłumik charakteryzuje się bardziej wyrazistym, ale nie natarczywym tonem rozbrzmiewającym w kabinie. Z zewnątrz lżejszy układ wydechowy można rozpoznać po ręcznie polerowanych końcówkach.
W trybie R udoskonalona 6‑biegowa przekładnia dwu-sprzęgłowa zmienia biegi bardziej agresywnie i intuicyjnie dzięki nowemu algorytmowi adaptacyjnego sterowana przełożeniami (ASC).
Nissan rozpoczął właśnie przyjmowanie zamówień na GT-R NISMO z roku modelowego 2020. Jego cena na rynek polski wynosi 915 000 zł.
Nissan GT-R NISMO – Rozwiązania mechaniczne
Silnik
Oznaczenie
VR38DETT
Układ rozrządu
DOHC
Ustawienie
Wzdłużne
Liczba i układ cylindrów
V6
Materiał: kadłub / głowica
Aluminium / Aluminium
Pojemność skokowa (l)
3,8
Moc
441 kW (600 KM) przy 6800 obr./min1)
Moment obrotowy
652 Nm przy 3600–5600 obr./min1)
Średnica cylindra x skok tłoka (mm)
95,5 x 88,4 (gładź cylindra z powłoką naniesioną techniką natrysku plazmowego)
Sprężyny o charakterystyce liniowej (przód), sprężyny progresywne (tył)
S
Precyzyjne ustawienie geometrii, pełna regulacja
S
Nadwozie / podwozie
Typ
Samonośne
Materiały (główne)
Stal, włókno węglowe, odlewy aluminiowe
Dodatkowe łączenia elementów nadwozia
S
Płyta podłogowa
Premium-Midship (PM)
Nadwozie
Koła i opony
Koła
Przód: 20x10J, tył: 20×10,5J
S
Lekkie 9‑ramienne kute obręcze kół RAYS® ze stopu aluminium, lakierowane na czarno
S
Opony
Ultrawyczynowe opony Dunlop® SP Sport Maxx GT600, umożliwiające kontynuację jazdy po przebiciu (Run Flat); przód: 255/40ZRF20 XL, tył: 285/35ZRF20 XLMieszanka przygotowana specjalnie dla wersji NISMO
S
System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS); informacja o ciśnieniu i położeniu wyświetlana na wielofunkcyjnym zestawie wskaźników
S
Światła
Reflektory
LED
S
Zintegrowane światła do jazdy dziennej LED
S
Automatyczne włączanie/wyłączanie
S
Tylne światła
4-pierścieniowe światła LED „GT‑R”Centralne światło hamowania LED na spojlerze
SS
Cechy nadwozia
Pakiet aerodynamiczny NISMO ze specjalnymi zderzakami (przednim i tylnym) z włókna węglowego, lusterkami bocznymi w kolorze czarnym z czerwonym paskiem oraz spojlerami progowymi z włókna węglowego
S
Dach, pokrywa przedziału silnika i przednie błotniki z wlotami powietrza wykonane z włókna węglowego
S
Funkcjonalny tylny dyfuzor pod podwoziem, wykonany z włókna węglowego
S
Tylny spojler z włókna węglowego2)
S
Przedni spojler z włókna węglowegoz kanałami powietrznymi
S
Pokrywa bagażnika z włókna węglowego
S
Przednie błotniki „aero-blade” z wlotami wentylacyjnymi
S
Aerodynamiczna osłona podwozia z przodu
S
Zintegrowane aluminiowe klamki zlicowane z powierzchnią drzwi
S
Szyby boczne z przodu i z tyłu z filtrem UV, laminowana szyba czołowa ograniczająca przepuszczanie promieniowania UV
S
Elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne
S
Zderzaki w kolorze nadwozia
S
Ciemnoszara krata wlotu powietrza
S
Aerodynamiczne wycieraczki szyby czołowej z płaskimi piórami, zmienne tempo pracy przerywanej (zależne od prędkości)
S
Wnętrze
Fotele
Liczba miejsc
4
Fotele przednie
Kubełkowe, sportowe, przygotowane do zamontowania 4‑punktowych pasów bezpieczeństwa
Karbonowe przednie fotele Recaro® o konstrukcji kubełkowej, zaprojektowane specjalnie do wersji NISMO; tapicerka skóra/Alcantara z czerwonymi przeszyciami
S
Czerwone oparcia, gałka dźwigni zmiany biegów i uchwyt na drzwiach
S
Fotel kierowcy (z regulacją w 2 kierunkach)
S
Fotel pasażera z przodu(z regulacją w 2 kierunkach)
S
Zestaw wskaźników
Wskaźniki/przyrządy: Prędkościomierz Obrotomierz Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej Wskaźnik poziomu paliwa Podwójny licznik przebiegu okresowego LCD
S
Obrotomierz z czerwonymi akcentami
S
Wyświetlacz wielofunkcyjny wskazujący: Ciśnienie turbodoładowania Temperaturę cieczy chłodzącej Temperaturę i ciśnienie oleju silnikowego Temperaturę i ciśnienie oleju w skrzyni biegów Prędkość Przeciążenia: przy przyspieszaniu, przy hamowaniu, w zakręcie, przy przyspieszaniu i hamowaniu (na jednym ekranie) oraz łączne Poziom, przepływ i zużycie paliwa Rozdział siły napędowej między osiami przednią i tylną Położenie kierownicy Położenie pedałów hamulca i przyspieszenia Zegar / stoper Ciśnienie w oponach (TPMS)
S
Udogodnienia
Kamera cofania Tempomat (ASCD) Elektrycznie sterowane szyby –opuszczanie/podnoszenie jednym naciśnięciem przycisku (po stronie kierowcy i pasażera) Zamek centralny System inteligentnego kluczyka 3 uchwyty na kubki 2 gniazdka 12 V Podświetlane lusterka w daszkach przeciwsłonecznych Automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne Oświetlenie do czytania map i oświetlenie progów Schowki w konsoli środkowej Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja 3‑stopniowa regulacja charakterystyki zawieszenia, skrzyni biegów i VDC Wykończenie wnętrza z włókna węglowego System akustyczny Active Sound Enhancement (ASE)
S
Bezpieczeństwo i zabezpieczenia
System ochrony pasażerów
Zaawansowany system poduszek powietrznych Nissana (AABS)
Napełniane dwustopniowo czołowe poduszki kierowcy i pasażera, czujniki pasów bezpieczeństwa
Pasy bezpieczeństwa z przodu i z tyłu
3-punktowe (typu ELR dla pasażerów i kierowcy)
Przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia
S
Przycisk blokady elektrycznego sterowania szyb
S
Górne i dolne zaczepy mocujące na tylnych siedzeniach
S
Ochrona przed skutkami kolizji
Konstrukcja nadwozia z przednimi i tylnymi strefami zgniotuKolumna kierownicy pochłaniająca energię uderzeniaSpecjalne przetłoczenia na pokrywie przedziału silnikaWzmocnienia boczne w drzwiach
S
Zabezpieczenie
Specjalny cylinder zamka drzwi zabezpieczający przed włamaniemSystem zabezpieczenia pojazdu (VSS)Immobilizer
S
Wymiary
Nadwozie (mm)
Rozstaw osi
2780
Całkowita długość
4690
Całkowita szerokość
1895
Całkowita wysokość
1370
Rozstaw kół
Przód/tył
1600/1600
Współczynnik oporu czołowego powietrza (Cd)
0,26
Wnętrze (mm)
Przód
Tył
Wysokość od siedziska do sufitu
968,2
851,9
Miejsce na nogi
1132,3
670,4
Szerokość na wysokości bioder
1388,2
1140,6
Szerokość na wysokości ramion
1379,7
1269
Masy
Masa własna od (kg)
Przód/Tył/Łącznie
949/776/1725
Rozłożenie masy (%), przód/tył
54/46
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu gotowego do jazdy (kg)
2200
Pojemności
Zbiornik paliwa (l)
74
Ilość oleju silnikowego (l)
6,2
Ilość cieczy chłodzącej wraz ze zbiornikiem wyrównawczym (l)
11,7
Zużycie paliwa (l/100 km)(rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić)
Niska prędkość
Dane zostaną podane w późniejszym terminie
Średnia prędkość
Dane zostaną podane w późniejszym terminie
Wysoka prędkość
Dane zostaną podane w późniejszym terminie
Bardzo wysoka prędkość
Dane zostaną podane w późniejszym terminie
Cykl mieszany
Dane zostaną podane w późniejszym terminie
S — standard
1) Wymagane paliwo o liczbie oktanowej 100.
2) Suche włókno węglowe wymaga specjalnej pielęgnacji. Szczegółowe informacje podano w instrukcji obsługi pojazdu.