Rally Italia Sardegna
Trasa
- Alghero, miasto na zachodnim wybrzeżu wyspy, będzie bazą Rally Italia Sardegna już po raz drugi z rzędu.
- Rywalizacja rozpocznie się w czwartek wieczorem od częściowo nowej, ulicznej próby w Cagliari, gdzie załogi pozostaną na noc.
- Piątkowy etap w okolicach Oristano jest nowością i prowadzi po drogach nieużywanych od 2011 roku.
- W sobotę na załogi czeka maraton; ponad 200 km odcinków specjalnych. Część trasy prowadzi w przeciwnym kierunku niż rok temu.
- Na załogi czekać będzie m.in. słynna Hopa Micky’ego w Monte Lerno oraz odcinek w okolicach toru wyścigów konnych Ippodromo di Chilivani.
- Ostatni dzień to wizyta na północ od Alghero i nowe odcinki Monte Baranta oraz Cala Flumini.
Wyzwania
- Szybkie, ale wąskie drogi otoczone są przed drzewa i kamienie, nie zostawiając najmniejszego miejsca na błąd.
- Twarde drogi pokryte są miękkim piaskiem. Po jego rozjechaniu, druga pętla oznacza trudniejsze warunki.
- Cienka warstwa śliskiego szutru utrudnia zadanie załogom rozpoczynającym pierwszy dzień.
- Temperatury dochodzące do trzydziestu stopni.
Specyfikacja samochodów
- Szutrowe zawieszenie.
- Kierowcy podnoszą zawieszenie z uwagi na nierówności podczas drugich przejazdów przez odcinki.
- Dostępne są twarde i miękkie mieszanki opon.
Historia
- Zmagania we Włoszech początkowo odbywały się w San Remo na mieszanej nawierzchni i od swojej pierwszej edycji w 1928 roku nazywane były Rajdem Kwiatów.
Co nowego w 2015?
- W czwartek załogi zatrzymają się na noc w Cagliari.
- Sobotni etap będzie najdłuższym w WRC od 2012 roku.
- Blisko jedna trzecia trasy jest identyczna jak w 2014 roku.
Zapraszamy wszystkich kierowców, których pasją jest motosport.
Do imprezy będą dopuszczone samochody osobowe lub osobowo – towarowe na bazie podwozia samochodu osobowego w rozumieniu Prawa o Ruchu Drogowym.
- Samochód cywilny
– ważne badanie techniczne uprawniające do poruszania się po drogach publicznych - Samochód przygotowany do sportu
– nie wymagana homologacja samochodu i wyposażenia
– ważne badanie techniczne uprawniające do poruszania się po drogach publicznych lub ważna książka samochodu sportowego.
Max. 40 załóg – po 20 w każdej kategorii (zawodnik pełno i niepełnosprawny).
Uczestnicy muszą posiadać ważne prawo jazdy.
Co będzie się działo:
Zawodnicy startują indywidualnie w dwóch niezależnych kategoriach – ON i SPR, w obrębie których zostaną wskazani zwycięzcy. Każdy zawodnik odbędzie 6 prób sportowych z pomiarem czasu, po 5 okrążeń każda. Zawodnicy będą jeździć w pętli, po 4 samochody w jednym czasie na torze.
Zapewniamy profesjonalną obsługę zawodów – pomiar czasu, punkt serwisowy, środki bezpieczeństwa, pomoc techniczną.
Nagrody:
Każdy uczestnik otrzyma pakiet startowy oraz catering (grill). Na najszybszych czekają wartościowe nagrody ufundowane przez sponsorów oraz Avalon EXTREME.
Extrasy:
Mamy dla Was jazdy pokazowe, na które zaprosiliśmy ciekawych gości. Przewidujemy także liczna atrakcje poza torem.
Całe wydarzenie udokumentują media zaproszone przez organizatora.
Wpisowe:
Wpisowe 300 zł. Dla zawodników niepełnosprawnych wpisowe zostanie dofinansowane ze środków Fundacji AVALON i będzie wynosiło: 200 zł. dla osób z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności oraz 100 zł. dla osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności.
Strefa kibica:
Wstęp wolny! Zapraszamy kibiców z całej Polski, dla których przygotowaliśmy specjalne gadżety oraz catering. To szansa na spotkanie najlepszych rider’ów, profesjonalnych sportowców oraz możliwość zobaczenia super samochodów.