Przejdź do treści

Kalendarz

gru
5
pt.
Rajd Barbórka 2014
gru 5@8:00 am – gru 7@11:00 pm

Tegoroczny Rajd Barbórka zamknie rajdowy sezon 2014 w Polsce.

Rajd Barbórka

Pierwszy odcinek specjalny tegorocznego Rajdu ruszy 6. grudnia, w sobotę, już o 7:50 nad ranem. Rajd Barbórka powraca na sprawdzone trasy zlokalizowane na terenie Toru Wyścigów Konnych na Służewcu, które przypadły do gustu zarówno kibicom, jak i zawodnikom. Całkowitą nowością będzie natomiast próba STW Center, którą kierowcy – podobnie jak wszystkie inne odcinki – przejadą dwukrotnie. Najpierw, w pierwszej pętli, o 8:53, a następnie o 12:22.

Trzeci odcinek to znany wszystkim doskonale Autordom Bemowo. Na terenie Autodromu Automobilklubu Polski kierowcy pojawią się o 10:16 oraz 13:35. Na Bemowie zlokalizowany będzie także serwis, tradycyjnie już bardzo chętnie odwiedzany przez rajdowych kibiców.

Wisienką na barbórkowym torcie jak zwykle będzie odcinek Karowa. Kryterium Asów, jedna z najbardziej prestiżowych prób w całym rajdowym kalendarzu, ruszy o 18:00.

Tutaj można zapoznać się z mapami:

TUTAJ

 

W tym roku organizatorzy nie zaplanowali odcinka kwalifikacyjnego. W zamian, w piątek, kierowcy będą mogli przejechać odcinek testowy. Udział w przejazdach nie jest obowiązkowy.

Także w piątek odbędzie się oficjalna konferencja prasowa poprzedzająca Rajd Barbórka. W tym roku dziennikarzy, czołowych kierowców i specjalnych gości zaprosimy na tor kartingowy Grand Prix w centrum handlowym Blue City, gdzie, obok tradycyjnej prezentacji, zaplanowaliśmy także krótkie mini zawody, dające przedsmak prawdziwej walki na sobotnich odcinkach specjalnych.

Tegoroczną nowością jest także podział na klasy. Będzie on uzależniony od pojemności skokowej silnika i rodzaju użytego napędu:
Klasa 1: samochody do 1600 cm3 z silnikiem wolnossącym i napędem na jedną oś
Klasa 2: samochody powyżej 1600 cm3 z silnikiem wolnossącym i napędem na jedną oś oraz samochody z silnikiem doładowanym (niezależnie od pojemności) i napędem na jedną oś
Klasa 3: samochody z napędem na obie osie (niezależnie od pojemności i rodzaju zasilania silnika)

cze
11
czw.
WRC – Rally Italia Sadegna @ Alghero
cze 11@7:00 am – cze 14@2:00 pm
WRC - Rally Italia Sadegna @ Alghero

Rally  Italia Sardegna

Trasa

  • Alghero, miasto na zachodnim wybrzeżu wyspy, będzie bazą Rally Italia Sardegna już po raz drugi z rzędu.
  • Rywalizacja rozpocznie się w czwartek wieczorem od częściowo nowej, ulicznej próby w Cagliari, gdzie załogi pozostaną na noc.
  • Piątkowy etap w okolicach Oristano jest nowością i prowadzi po drogach nieużywanych od 2011 roku.
  • W sobotę na załogi czeka maraton; ponad 200 km odcinków specjalnych. Część trasy prowadzi w przeciwnym kierunku niż rok temu.
  • Na załogi czekać będzie m.in. słynna Hopa Micky’ego w Monte Lerno oraz odcinek w okolicach toru wyścigów konnych Ippodromo di Chilivani.
  • Ostatni dzień to wizyta na północ od Alghero i nowe odcinki Monte Baranta oraz Cala Flumini.

Wyzwania

  • Szybkie, ale wąskie drogi otoczone są przed drzewa i kamienie, nie zostawiając najmniejszego miejsca na błąd.
  • Twarde drogi pokryte są miękkim piaskiem. Po jego rozjechaniu, druga pętla oznacza trudniejsze warunki.
  • Cienka warstwa śliskiego szutru utrudnia zadanie załogom rozpoczynającym pierwszy dzień.
  • Temperatury dochodzące do trzydziestu stopni.

Specyfikacja samochodów

  • Szutrowe zawieszenie.
  • Kierowcy podnoszą zawieszenie z uwagi na nierówności podczas drugich przejazdów przez odcinki.
  • Dostępne są twarde i miękkie mieszanki opon.

Historia

  • Zmagania we Włoszech początkowo odbywały się w San Remo na mieszanej nawierzchni i od swojej pierwszej edycji w 1928 roku nazywane były Rajdem Kwiatów.

Co nowego w 2015?

  • W czwartek załogi zatrzymają się na noc w Cagliari.
  • Sobotni etap będzie najdłuższym w WRC od 2012 roku.
  • Blisko jedna trzecia trasy jest identyczna jak w 2014 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.