Przejdź do treści

Kalendarz

gru
5
pt.
Rajd Barbórka 2014
gru 5@8:00 am – gru 7@11:00 pm

Tegoroczny Rajd Barbórka zamknie rajdowy sezon 2014 w Polsce.

Rajd Barbórka

Pierwszy odcinek specjalny tegorocznego Rajdu ruszy 6. grudnia, w sobotę, już o 7:50 nad ranem. Rajd Barbórka powraca na sprawdzone trasy zlokalizowane na terenie Toru Wyścigów Konnych na Służewcu, które przypadły do gustu zarówno kibicom, jak i zawodnikom. Całkowitą nowością będzie natomiast próba STW Center, którą kierowcy – podobnie jak wszystkie inne odcinki – przejadą dwukrotnie. Najpierw, w pierwszej pętli, o 8:53, a następnie o 12:22.

Trzeci odcinek to znany wszystkim doskonale Autordom Bemowo. Na terenie Autodromu Automobilklubu Polski kierowcy pojawią się o 10:16 oraz 13:35. Na Bemowie zlokalizowany będzie także serwis, tradycyjnie już bardzo chętnie odwiedzany przez rajdowych kibiców.

Wisienką na barbórkowym torcie jak zwykle będzie odcinek Karowa. Kryterium Asów, jedna z najbardziej prestiżowych prób w całym rajdowym kalendarzu, ruszy o 18:00.

Tutaj można zapoznać się z mapami:

TUTAJ

 

W tym roku organizatorzy nie zaplanowali odcinka kwalifikacyjnego. W zamian, w piątek, kierowcy będą mogli przejechać odcinek testowy. Udział w przejazdach nie jest obowiązkowy.

Także w piątek odbędzie się oficjalna konferencja prasowa poprzedzająca Rajd Barbórka. W tym roku dziennikarzy, czołowych kierowców i specjalnych gości zaprosimy na tor kartingowy Grand Prix w centrum handlowym Blue City, gdzie, obok tradycyjnej prezentacji, zaplanowaliśmy także krótkie mini zawody, dające przedsmak prawdziwej walki na sobotnich odcinkach specjalnych.

Tegoroczną nowością jest także podział na klasy. Będzie on uzależniony od pojemności skokowej silnika i rodzaju użytego napędu:
Klasa 1: samochody do 1600 cm3 z silnikiem wolnossącym i napędem na jedną oś
Klasa 2: samochody powyżej 1600 cm3 z silnikiem wolnossącym i napędem na jedną oś oraz samochody z silnikiem doładowanym (niezależnie od pojemności) i napędem na jedną oś
Klasa 3: samochody z napędem na obie osie (niezależnie od pojemności i rodzaju zasilania silnika)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.