Rally Italia Sardegna
Trasa
- Alghero, miasto na zachodnim wybrzeżu wyspy, będzie bazą Rally Italia Sardegna już po raz drugi z rzędu.
- Rywalizacja rozpocznie się w czwartek wieczorem od częściowo nowej, ulicznej próby w Cagliari, gdzie załogi pozostaną na noc.
- Piątkowy etap w okolicach Oristano jest nowością i prowadzi po drogach nieużywanych od 2011 roku.
- W sobotę na załogi czeka maraton; ponad 200 km odcinków specjalnych. Część trasy prowadzi w przeciwnym kierunku niż rok temu.
- Na załogi czekać będzie m.in. słynna Hopa Micky’ego w Monte Lerno oraz odcinek w okolicach toru wyścigów konnych Ippodromo di Chilivani.
- Ostatni dzień to wizyta na północ od Alghero i nowe odcinki Monte Baranta oraz Cala Flumini.
Wyzwania
- Szybkie, ale wąskie drogi otoczone są przed drzewa i kamienie, nie zostawiając najmniejszego miejsca na błąd.
- Twarde drogi pokryte są miękkim piaskiem. Po jego rozjechaniu, druga pętla oznacza trudniejsze warunki.
- Cienka warstwa śliskiego szutru utrudnia zadanie załogom rozpoczynającym pierwszy dzień.
- Temperatury dochodzące do trzydziestu stopni.
Specyfikacja samochodów
- Szutrowe zawieszenie.
- Kierowcy podnoszą zawieszenie z uwagi na nierówności podczas drugich przejazdów przez odcinki.
- Dostępne są twarde i miękkie mieszanki opon.
Historia
- Zmagania we Włoszech początkowo odbywały się w San Remo na mieszanej nawierzchni i od swojej pierwszej edycji w 1928 roku nazywane były Rajdem Kwiatów.
Co nowego w 2015?
- W czwartek załogi zatrzymają się na noc w Cagliari.
- Sobotni etap będzie najdłuższym w WRC od 2012 roku.
- Blisko jedna trzecia trasy jest identyczna jak w 2014 roku.
Ostatnia runda WRC 2015.
Trasa
- Znajoma trasa przez środkową i północną Walię z parkiem serwisowym i niedzielną metą w Deeside.
- Pierwszy etap prowadzi na południe przez popularne wśród kibiców odcinki Sweet Lamb i Hafren, który będzie najdłuższą próbą weekendu.
- Zabraknie serwisu w połowie dnia, ale załogi będą mogły zmienić opony w Newtown.
- Sobota będzie najdłuższym dniem, prowadząc przez dwie pętle przez odcinki Dyfi i Gartheiniog, a następnie przez dwa oesy pokonywane po zmroku.
- Ostatni etap odbędzie się na południu, prowadząc m.in. przez spektakularną, asfaltową próbę w okolicy skalistego Great Orme.
Specyfikacja samochodów
- Szutrowe zawieszenie.
- Miękkie mieszanki opon są niezbędne w przypadku niskich temperatur i deszczu.
- Stosowanie opon z kolcami jest zabronione, nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach pogodowych.
Rajd Polski – Po raz piąty (1973, 2009, 2014, 2015, 2016) w historii jedna z rund światowego championatu zostanie rozegrana w naszym kraju, a po raz czwarty wśród mazurskich jezior. Inauguracja rajdu nastąpi w czwartkowe popołudnie w centrum Mikołajek.
Dziewięć piątkowych odcinków to dwukrotnie przejeżdżane próby: Chmielewo, Wieliczki (ze słynną hopką na przejeździe kolejowym), Świętajno i Stare Juchy, a na zakończenie dnia ponownie rywalizacja na Mikołajki Arenie.
W sobotę sześć widowiskowych oesów: dwukrotnie przejeżdżane Gołdap, Stańczyki i Babki bez możliwości serwisowania samochodów w ciągu dnia, a wieczorem trzecie spotkanie na torze Mikołajki Arena.
Niedziela to po dwa przejazdy oesów Baranowo i Sady. Ostatni z odcinków będzie jednocześnie tzw. Power Stagem, na którym trzy pierwsze miejsca premiowane są dodatkowymi punktami (3, 2, 1). Na mecie tej próby poznamy zwycięzcę rajdu, ale uroczyste zakończenie i koronacja triumfatorów PZM Rajdu Polski o godzinie 14 w Mikołajkach.
Oficjalna strona:rajdpolski.pl/