Hiszpanie oficjalnie wprowadzili na salony markę Cupra jako odrębny produkt. Przygodę z nowymi zabawkami Seata rozpoczynamy z Atecą o mocy blisko 300 KM. To pierwszy samochód marki Cupra w nowej formie.
Pod maską wylądowała znana dwulitrowa turbodoładowana, czterocylindrowa jednostka z Leona Cupra, z której osiągnięto 296 KM i przekazano na wszystkie cztery koła. Do „niemagicznej” setki zbiera się w 5,4 sekundy, a przyśpieszać przestaje przy 240 km/h. Stary sześciobiegowy automat DSG został zastąpiony przez najnowszą 7-biegową jednostkę VW, która zadebiutowała w Golf GTI.
W modelu Ateca zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz, wszystkie charakterystyczne „eSki” zostały zastąpione nowym logo Cupra. Sportowo wykończone zderzaki, cztery końcówki wydechu i duża ilość błyszczącego czarnego wykończenia nadają zadziornego charakteru nowej Cuprze, jednak całość jest stonowana i nie przesadzona.
Idea separacji hiszpańskiej marki ?
Chodzi o przyciągnięcie klientów, którzy nie do końca są przekonani do Seata. Firma ferując nową otoczkę wokół produktu liczy na podniesienie sprzedaży również w głównej marce.
Na tej samej imprezie w Terramar w Hiszpanii pokazano również projekty Cupra Ibiza i Cupra Arona, chociaż przy żadnym z nich nie została podana data wprowadzenia na rynek.