Przejdź do treści

Internetowy Samochód Roku – Czego pragną Polacy?

Audi A4 po raz drugi z rzędu zdobywa tytuł „Internetowy Samochód Roku” 2016. Wieloletni lider – Volkswagen Golf na drugim miejscu. Volkswagen Passat poza podium, a BMW serii 3 awansuje z szóstego aż na trzecie miejsce.

Ranking przygotowywany jest już od sześciu lat na podstawie statystyk wyszukań pojazdów w serwisie OTOMOTO. W tym roku pojawiła się w nim kategoria specjalna – polskie klasyki. Tutaj zwyciężył Fiat 126p, za nim Fiat 125p i Polonez, czwartym najczęściej poszukiwanym klasykiem jest Tarpan.

Audi A4 – lider bez zmian

Audi A4 , niemiecki przedstawiciel segmentu D utrzymał pozycję lidera z ubiegłorocznego zestawienia. Liczba zapytań dotycząca tego modelu przekroczyła 16,7 mln.
Zdecydowanie najczęściej wystawiane na sprzedaż w 2016 r. były wersje w nadwoziu sedan (50,7%), nieco rzadziej kombi (34,4%). W serwisie OTOMOTO najczęściej pojawiały się ogłoszenia dotyczące wariantów z silnikiem Diesla – 46,9%. Audi A4 z motorami benzynowymi to 38,9% ogłoszeń, a z instalacją LPG 13,6%.
Większość dostępnych egzemplarzy to Audi A4 w wariancie B6. Generacja ta była wytwarzana w latach 2000-2004 (2002-2006 w przypadku kabrioletu). Przeciętna cena Audi A4 B6 waha się w granicach 13 000 – 16 500 zł.

Volkswagen Golf – o oczko w górę

Volkswagen Golf zajmował pierwsze miejsce w rankingu ISR przez cztery kolejne lata, aż do zeszłego roku, kiedy został wyprzedzony nie tylko przez Audi A4, ale też Volkswagena Passata. W edycji 2016 kompakt awansował o jedną pozycję, z liczbą wyszukiwań na poziomie 15,6 mln.
Użytkownicy poszukujący Volkswagena segmentu C, największy wybór mieli spośród egzemplarzy w nadwoziu hatchback. Aż 56,6% dostępnych w 2016 r. w OTOMOTO aut miało właśnie ten typ karoserii. Jedną czwartą (25,8%) stanowiły kombi. Liczba Golfów z dieslem lub silnikiem benzynowym pod maską była bardzo podobna (odpowiednio 44% i 43,46%).
Największa liczba ogłoszeń dotyczyła modelu Volkswagen Golf IV. Czwarta generacja “króla kompaktów” była dostępna na rynku w latach 1997-2003. Najczęstszy przedział cenowy to 6000 – 7500 zł.

BMW Serii 3 – po raz pierwszy na podium

BMW Serii 3, dzięki liczbie 15,2 mln wyszukań, po raz pierwszy znalazło się na podium rankingu. Popularność tego modelu znacznie wzrosła, w ubiegłym roku znajdował się on na szóstej pozycji. Najczęściej wystawiane egzemplarze BMW Serii 3 w 2016 r. to modele w wariancie E46, produkowanym w latach 1998 – 2007. Średnia cena samochodów z tej generacji to 11 000 – 14 000 zł. Interesująco wygląda zestawienie dostępnych wersji nadwoziowych. Największa liczba ogłoszeń była związana z BMW Serii 3 w odmianie sedan. Na drugim miejscu nie znalazły się auta kombi (15%), lecz coupé (29,1%). Przeważały egzemplarze z silnikiem benzynowym – 49,5%. 31,7% wystawień dotyczyło diesli. Ponad 18% dostępnych egzemplarzy miało instalację LPG.

Niespodzianek nie było – Polacy kupujący auto używane najchętniej wybierają niemiecki marki.Od 2015 r. nie zmieniły się dwa pierwsze miejsca. Stawce przewodzą Volkswagen i Audi.

Marki BMW i Opel zamieniły się miejscami. Teraz to bawarski producent znajduje się na podium. Po jednej pozycji straciły Toyota oraz Renault. W 2016 r. sporo na popularności zyskały Mercedes-Benz i Citroën, marki, które wcześniej znajdowały się w drugiej dziesiątce. Tym razem w TOP 10 nie znalazły się Peugeot i Fiat.

Kategoria: auta nowe

Miejsce 1: Opel Astra

Nowy Opel Astra został bardzo dobrze przyjęty przez rynek. W pierwszym pełnym roku sprzedaży niemiecki kompakt zajął trzecie miejsce w kategorii aut nowych w Polsce. Liczba rejestracji wyniosła 14 831 szt. i była wyższa w porównaniu do 2015 r. aż o 39,36%. Astra w zestawieniu nowych pojazdów w rankingu Internetowy Samochód Roku zajęła w poprzedniej edycji piątą lokatę.

Miejsce 2: Volkswagen Passat

Volkswagen Passat to od lat jeden z najpopularniejszych samochodów segmentu D w Europie, jeden z symboli marki z Wolfsburga. W zeszłym roku zarejestrowano 8840 egz. tego modelu w Polsce, co dało Passatowi ósmą lokatę. W rankingu najczęściej wyszukiwanych aut nowych, Volkswagen zanotował duży awans. W podsumowaniu 2015 r. był na pozycji dziewiątej.

Miejsce 3: Škoda Octavia

Škoda Octavia to od lat lider polskiego rynku. Wprowadzenie do sprzedaży nowej generacji jeszcze zwiększyło popyt na czeski model. W 2016 r. zarejestrowano w Polsce 16 966 Octavii, o 19,54% więcej niż rok wcześniej. Škoda po pięciu latach straciła pierwszą pozycję w rankingu aut nowych w raporcie Internetowy Samochód Roku.

A dla Ciebie jaki jest internetowy samochód roku?

Źródło: OTOMOTO

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.