V8, 4 litry pojemności, podwójne turbo, 800 Nm momentu i 600 koni mechanicznych – tak Audi świętuje 25-lecie sportowych kombi z rodziny RS.
Wszystkie elementy zewnętrzne – z wyjątkiem przednich drzwi, dachu i klapy bagażnika – to części stworzone wyłącznie na potrzeby RS. Poszerzone o ok. 40 mm z każdej strony nadwozie z charakterystycznymi, również bardzo szerokimi nadkolami, podkreśla sportowy. Efektowne proporcje auta podkreślają 22-calowe koła.
Nowe Audi RS 6 Avant jest jednym z pierwszych modeli wyprodukowanych przez Audi Sport, stworzonych w myśl nowego języka stylistycznego Audi RS. Jego przód jest zupełnie odmienny, choć utrzymujący ciągle dostojny wygląd linii modelowej A6. Od linii modelowej A7, RS 6 Avant oprócz pokrywy silnika w charakterystycznej stylistyce „powerdome” zapożyczyło również przednie reflektory.
Silnik i osiągi w nowym Audi RS 6
Jednostka napędowa V8 4.0 TFSI montowana w nowym Audi RS 6 Avant rozwija 441 kW (600 KM) mocy oraz moment obrotowy 800 Nm dostępny w wysokim zakresie od 2100 do 4500 obr/min. Od 0 do 100 km/h to sportowe kombi rozpędza się w 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jeśli to kombi RS wyposażymy w opcjonalny pakiet dynamiczny, prędkość ta może wzrosnąć do 280 km/h, a jeśli w pakiet dynamiczny plus – do 305 km/h.
4 cylindry kontra 8
Kolejnym ważnym podzespołem wpływającym na wydajność tego auta jest system cylindrów uruchamianych na życzenie – cylinder od demand (COD). System ten przy niskich i średnich obciążeniach silnika i przy takich prędkościach, odłącza cylindry nr 2, 3, 5 i 8, wyłączając wtrysk do nich, zapłon oraz zamykając zawory ssące i wydechowe. Podczas pracy w układzie czterocylindrowym punkty na mapie zapłonu cylindrów aktywnych przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i wyższej wydajności, a cylindry odłączone pracują wtedy bez strat. Gdy tylko kierowca wciśnie pedał gazu by uzyskać wyższą moc silnika, odłączone cylindry są natychmiast aktywowane.