Dyskusja na temat zapinania pasów bezpieczeństwa co jakiś czas rozgrzewa na nowo. Główna w tym zasługa polityków, którzy konieczność zabezpieczenia się tego rodzaju urządzeniem interpretują, jako „ograniczanie wolności obywatela”. Mimo świadomości faktu, że na przestrzeni lat uratowały one miliony ludzkich istnień, niektórzy z nas obowiązek zapinania pasów wciąż mają w głębokim poważaniu. O bezpieczeństwie biernym w samochodzie pisze Krystian Pomorski.
Wakacyjna przerwa za nami, wkraczamy w drugą połowę tegorocznej rywalizacji. Zaczynamy od Spa.
Nie ma nic piękniejszego ‚na start’ niż tor Spa w Belgii. Nieprzewidywalność pogody czyni ten weekend Grand Prix co roku emocjonującym od początku do końca. W tym roku pogoda nie była jednak tak kapryśna jak to ma w zwyczaju. Kaprysy miały za to opony Pirelli. Pierwsza poważna awaria nastąpiła już w piątek podczas treningu w bolidzie Nico Rosberga, druga – podczas niedzielnego wyścigu w bolidzie Sebastiana Vettela… i to na kilkadziesiąt metrów przed metą… Dziwi mnie jednak zachowanie Ferrari, skoro Vettel informował team, by ten przygotował się na dodatkowy zjazd… lecz tak się nie stało. Efekt był taki, że Niemiec stracił trzecie miejsce na rzecz Romaina Grosjeana.
Niedzielny wyścig zawiódł jednak jeśli chodzi o widowiskowość. Jeden mocny akcent ze strony Maxa Verstappena, fatalny start Nico Rosberga, kilka silników wylądowało w koszu na śmieci zanim jeszcze rywalizacja rozpoczęła się na dobre. No i nie zapominajmy o pomyłce ze strony Williamsa – założenie mieszanych opon w bolidzie Valtteri Bottasa. Moim zdaniem karanie kierowcy za błąd mechaników to jedna z najbardziej idiotycznych rzeczy w przepisach. Bo co ma do tego zawodnik? Przecież nie on zakładał sobie opony do bolidu, jest Bogu ducha winien… No ale jest – przejazd przez aleję serwisową. Kierowca powinien być karany za swój błąd, a zespół za swój. Póki co to zawodnik płaci cenę za każdego.
Wygrana Hamiltona, drugie miejsce Rosberga i sensacyjne trzecie dla Romaina Grosjeana. Czwarta lokata dla Daniila Kvyata, który w końcówce wyścigu pokazał prawdziwego ducha walki. Wyścig – jak na standardy Spa – nie zaskoczył, nie przyciągnął szczególnej uwagi. Jeszcze przed wakacyjną przerwą w mediach czytało się naprawdę sporo o tym, że na starcie wyścigu na Spa możemy spodziewać się chaosu ze względu na zmianę w przepisach. A co mieliśmy? W sumie nic się nie zmieniło. Tylko przepisy.
Zapraszamy do galerii z wyścigu: Galeria
Na wieść o tym, co montuje się we współczesnych silnikach wysokoprężnych Rudolf Diesel padłby trupem. Drugi raz. (więcej…)
Lato sprzyja zakupom, co dotyczy także świata motoryzacji. Postanowiłem raz jeszcze, uzbrojony w nowe doświadczenia i szereg Waszych pytań, napisać artykuł na temat zakupu samochodu używanego. W internecie znajdziecie wiele poradników na ten temat, a z każdego można wynieść coś konstruktywnego. Na co zwrócić uwagę podczas oględzin Waszych wymarzonych „czterech kółek”? O tym, i o wielu innych aspektach związanych z motoryzacją, w artykule poniżej.
Buty, skarpetki, koszulki, drobne pamiątki – wszystko oczywiście tanie i nieoryginalne. To asortyment przygranicznych straganów, jakie odwiedziliśmy, zanim pożegnaliśmy się z Ukrainą. Cenami kusi także znajdująca się nieopodal stacja paliw. Bardziej niż z potrzeby, wchodzę z ciekawości. Pierwsze spostrzeżenia? Nie śmierdzi. W przeciwieństwie do wielu słabo wyposażonych sklepów zapachy są tutaj neutralne.